شناسهٔ خبر: 149200 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: الف

تشکر احمد توکلی از رهبر انقلاب برای تدبیر در مرتفع کردن مشکلات اقتصادی کشور

توکلی احمد توکلی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و ضمن تشکر از ایشان برای دادن اختیارات ویژه به روسای قوای مجریه و قضائیه برای مرتفع نمودن هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی از آمادگی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در این راستا خبر داد.

به گزارش«نماینده»، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از دادن اختیارات ویژه به روسای قوای مجریه و قضائیه برای مرتفع نمودن هرچه سریعتر مشکلات کنونی اقتصادی کشور و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی از ایشان تشکر نمود و اعلام کرد سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت نیز درخدمت به مردم و همکاری با قوای کشور تمام همت خویش را بکار خواهد بست.

توکلی در ایناره نوشت: البته واگذاری این اختیارات، نه به معنای این است که مشکلات عدیده‌ای که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، منشأ بیرونی دارد و حاصل جنگ اقتصادی است و نه نارسایی‌ها و ناتوانی‌های قوا در انجام وظائفشان، همه به دلیل فقدان اختیارات بوده است؛ بلکه چون خباثت و کینه‌توزی آمریکا که علیه ملت ایران اوج تازه‌ای یافته است، این گشایش‌ها را ضروری ساخته است.

متن این نامه بدین شرح است:

رهبر بزرگوار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آدام الله عزه

با عرض سلام و ارادت

خدا را شاکریم که خبرگان ملت قانون اساسی را چنان تدوین کردند که حرف آخر در گرفتاری‌ها را کسی می‌زند که عزم و حزم را با هم دارد و درد مردم برایش گران است و دستی به ریسمان اسلام دارد و دستی در دست مردم.

خدا را شاکریم که رهبری که همیشه بر اجرای قانون پای فشرده است، از بهره‌گیری از قدرت قانونی و شرعی خویش برای رفع موانع در اوضاع استثنایی غفلت نمی‌ورزد. درخواست زمان شناسانه روسای قوای مجریه و قضائیه برای اختیارات ویژه و موافقت حضرتعالی، دو مصداق از این فرصت شناسی است.

اختیارات داده شده به رئیس‌جمهور محترم از طریق جلسه سران سه قوه برای هر کس که دوش زیر بار وظیفه اجرایی داده باشد، روشن است که در این وضعیت دست دولت باید بازتر می‌شد و اختیارات واگذار شده به رئیس محترم قوه قضائیه، برای همه کسانی که با سختی‌های مبارزه با ساختارهای فسادزا و شبکه‌های سازمان یافته از مفسدان آشنا هستند، آشکار است که این گشایش حق است.

ما چنین دریافته‌ایم که آنچه در این دو حرکت، حضرتعالی بر آن ایستاده‌اید، یکی مبارزه با فساد و مفسدان در همه ارکان حاکمیت و بخش خصوصی است، به ویژه خطا یا خیانت صاحب منصبان و مدیرانی که فساد در بخش خصوصی را ممکن می‌سازند؛ و دومی مبارزه و کار خستگی‌ناپذیر برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در دوران جنگ سخت اقتصادی آمریکا علیه اسلام، ایران و ملت ایران است. البته واگذاری این اختیارات، نه به معنای این است که مشکلات عدیده‌ای که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، منشأ بیرونی دارد و حاصل این جنگ است و نه نارسایی‌ها و ناتوانی‌های قوا در انجام وظائفشان، همه به دلیل فقدان اختیارات بوده است؛ بلکه چون خباثت و کینه‌توزی آمریکا که علیه ملت ایران اوج تازه‌ای یافته است، این گشایش‌ها را ضروری ساخته است.

ما همچون حضرتعالی به این امور مهم باور داریم و مانند شما به نیروی مردم و گروه‌های مردمی و ظرفیت‌های داخلی معتقدیم و سران سه قوه بلکه تمام سه قوه را به این امر مهم توجه می‌دهیم. وقت تنگ است و انتظار از سران قوا بسیار و بحمدالله اختیارات کافی و امید به پیروزی وافی. سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با تأسی به حضرتعالی در خدمت به مردم و همکاری با قوای کشور انشاء الله تمام همت خویش را بکار خواهد گرفت.

با احترام
احمد توکلی

نظر شما