شناسهٔ خبر: 149029 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در بودجه ۹۸ ضرورت دارد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه جدی به مدیریت نقدینگی در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ تاکیدکرد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی، درباره تشکیل جلسه ستاد بودجه سال ۹۸ گفت:لایحه بودجه سال آینده کشور باید با توجه به آثار احتمالی تحریم های تدوین شود به نحوی که اداره مالی کشور با مشکل روبرو نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:با توجه به احتمال کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده باید سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنای اصلی تدوین لایجه بودجه سال ۹۸ باشد و بر اساس درآمدهای واقعی، هزینه های پروژه های مختلف تعریف شود.

کریمی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کار بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مراحل پایانی است و پیش بینی می شود که این لایحه تا پایان سال جاری در مجلس نهایی شود بنابراین در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ باید به بحث درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نیز توجه شود.

مدیریت صحیح نقدینگی در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ ضرورت دارد

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ باید تدابیری اندیشیده شود که نقدینگی به سوی تولید و اشتغالزایی هدایت شود.

وی افزود: در بخش های نفت و گاز، مسکن و حمل و نقل ظرفیت‌های خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری وجود دارد بنابراین در بودجه سال ۹۸ باید شرایطی فراهم شود که بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان به بخش های مذکور هدایت شود.

بررسی موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به  بخش خصوصی در شورای هماهنگی اقتصادی قوا

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با توجه به بررسی موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در شورای هماهنگی اقتصادی قوا باید در تدوین بودجه سال ۹۸ نیز شرایطی فراهم شود که پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود چرا که با انجام این مهم، حتی برای دولت درآمدهای جدیدی به دست می آید.

نظر شما