شناسهٔ خبر: 149011 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه‌ها اقدامات فرهنگی خود را به حداقل رسانده‌اند

احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از گران بودن کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری انتقاد کرد و آن را مانع اوقات فراغتی سالم دانست.

به گزارش «نماینده» احد آزادی خواه با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، گفت: وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است به همین جهت سامانه‌ای برای این موضوع به وجود آمده که تمام دستگاه‌ها باید همسو با یکدیگر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برخی دستگاه‌ها در حوزه برنامه‌ریزی نواقص و کوتاهی‌هایی دارند اما ساختار کاملا مشخص است و وزارت ورزش و جوانان متولی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان است؛ سابق بر این نیز سازمان جوانان مسئول بود.

در سامانه اوقات فراغت وظایف هر یک از نهادها برای اوقات فراغت مشخص است

وی بیان کرد: در سامانه اوقات فراغت وظایف و ماموریت‌های هر یک از نهادها مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و آموزش و پرورش برای اوقات فراغت مشخص است مشکل موجود عدم برنامه‌ریزی دقیق است؛ وظایف هریک از دستگاه‌ها مشخص است اما در حوزه اقدام و عمل خلاءهایی وجود دارد که این خلاءها باید برطرف شود.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت باید متناسب با نیاز منطقه‌ای باشد

آزادی‌خواه با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت باید متناسب با نیاز منطقه‌ای باشد، عنوان کرد: برنامه‌هایی که برای اوقات فراغت جوانان در حاشیه شهر تهران در نظر گرفته می‌شود با برنامه‌ریزی برای حاشیه شهر مشهد متفاوت است؛ برنامه‌ریزی باید جامعیت داشته باشد و نیازهای کلیه افراد را پوشش دهد.

دستگاه‌ها اقدامات فرهنگی خود را به حداقل رسانده‌اند

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت اقداماتی مانند اردوهای دانش‌آموزی، کلاس‌های فوق برنامه  و... انجام شده است، اذعان کرد: در برخی از سرفصل‌ها و مجموعه‌ها، دستگاه‌ها اقدامات فرهنگی خود را به حداقل رسانده‌اند اقدامات پرورشی هر روزه کاهش پیدا می‌کند و کارهای فرهنگی در آموزش و پرورش ضعیف شده برنامه‌ریزی‌ برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز اصلا قابل قبول نیست.

گران بودن کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری مانع اوقات فراغتی سالم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گران بودن برخی کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری مانعی برای داشتن اوقات فراغتی سالم است، اظهار کرد: باید همانگونه که در مدارس غیردولتی دریافت هزینه مبتنی بر ارائه خدمات است برای کلاس‌های خارج از مدارس نیز هزینه‌ها براساس ارائه خدمات قیمت‌گذاری شود و نهاد نظارتی نیز بر آن نظارت کند.

نظر شما