شناسهٔ خبر: 148950 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آقای ربیعی چه کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی کردید؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در اجرای اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد.

به گزارش«نماینده»، علی اکبری نماینده مردم بجنورد در جلسه علنی امروز قوه مقننه و در  موافقت با استیضاح علی  ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما وکیل مردم هستیم و باید انتقادات خود را برپایه عدالت و انصاف و تکلیف شرعی و قانونی خود اعلام کنیم، گفت: اصل حضور ربیعی در این وزارت‌خانه مخدوش است. در تابستان ۹۴ در سفر هیئت دولت با حضور رئیس جمهور به خراسان شمالی کلنگ پروژه پتروشیمی خراسان به زمین خورد و مقرر شد اجرای این پروژه در اسرع وقت عملیاتی شود. این پروژه در بین جوانان و مردم این شهر امید ایجاد کرد ولی بعد از سه سال به نتیجه‌ای نرسید.  

وی افزود: آقای ربیعی به من اعلام کرده‌اید عملیات این پروژه آغاز شده در حالی که این اتفاق نیفتاده بود. شما با این کار جوانان را از معیشت محروم کردید و این فرصت بلقوه با کوتاهی شما از دست رفته است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه اظهارات بهانه جویانه فرار از مسئولیت است، گفت: در دو سال اخیر بارها گفتید که این پروژه آغاز خواهد شد. در جریان رأی اعتماد وزارت شما بر روی این مسئله قسم خوردیم، در زمان گرفتن رأی اعتماد لحن شما تغییر کرد. بعد از استیضاح مجددا همکاران شما به من مراجعه کردند و گفتند بعد از رأی اعتماد این پروژه را عملیاتی خواهیم کرد ولی تغییری حاصل نشد. در روزهای اخیر دوباره این سخنان و این وعده‌ها مطرح شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال امروز مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولین کشور است شما که جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان هستید، چه کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی کردید. وعده‌هایی که برای ایجاد اشتغال در این استان داده بودید چه شد. اخیراً دستگاه‌های زیرمجموعه خدماتی که در گذشته انجام می دادند را نیز ارائه نمی‌کنند.

نظر شما