شناسهٔ خبر: 148947 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عده‌ای وکیل‌الدوله قصد منتفی کردن استیضاح ربیعی را داشتند

کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی علت حواشی پیش آمده در جلسه علنی امروز و توقف ۵۰ دقیقه‌ای در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، در حاشیه متوقف شدن جلسه علنی امروز مجلس که به بررسی استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اختصاص دارد، محسن کوهکن نماینده لنجان و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص علت متوقف شدن جلسه و اختلال پیش آمده در روند استیضاح وزیر تعاون ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این اتفاق را در ۱۰ دوره اخیر مجلس سراغ نداریم، اظهار داشت: گاهی در پسِ پرده و در لفافه حرف هایی زده می شود و تحریکاتی صورت می گیرد که اجازه نمی دهد یک امر قانونی مسیر خودش را طی کند.

وی افزود: فراکسیون های مختلف پیش از این در خصوص استیضاح جلسه داشتند و فراکسیون نمایندگان ولایی هم صبح امروز جلسه گذاشت و با اکثریت آراء به استیضاح وزیر رای داد و اساسا مجلس محل همین بحث ها است و باید با تحمل یکدیگر این مباحث پیش برود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: امروز به محض اینکه استیضاح در دستور قرار گرفت، متاسفانه عده ای از همکاران ما در حضور وزیر و معاونان وی اقداماتی کردند که باعث تحریک مجلس شد و شروع به «دو-دو» گفتن کردند و علتش هم این بود که وقتی اسم آقای مسعود گودرزی به عنوان اولین سخنران اعلام شد، ذهن عده ای به سمت آقای عباس گودرزی نماینده بروجرد رفت، در حالی که ایشان استیضاح را امضا نکرده بود. لذا همان کسانی که «دو-دو» می کردند فریاد زدند که گودرزی صحبت نمی کند!

کوهکن با بیان اینکه من خودم استیضاح را امضا نکرده ام، در عین حال تصریح کرد: اما وظیفه دارم که از حقوق نمایندگان استیضاح کننده دفاع کنم. ما با دولت دشمنی نداریم اما این جلسه باید به صورت منطقی برگزار و برای آن رای گیری شود.

وی افزود: متاسفانه عده ای وکیل الدوله تلاش کردند تا با ایجاد یک جوِ سنگین در مجلس، مانع از برگزاری استیضاح شوند و کسانی که استیضاح را امضا کرده اند، حاضر به صحبت کردن نشوند؛ این بسیار اتفاق بدی است. ما سؤال از رئیس جمهور را هم در پیش رو داریم، آن سؤالات هم باید با طمأنینه و آرامش مطرح شود و سؤال کنندگان به حاشیه نروند و رئیس جمهور نیز با اخلاق جواب دهد و قطعا تراز ریاست جمهوری نیز همین است که به حاشیه نرود و با اخلاق پاسخ بگوید.

نظر شما