شناسهٔ خبر: 148867 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سوال نماینده اصلاح طلب تهران مجلس را به حاشیه کشاند

محمود صادقی سوال محمود صادقی از مسعود کرباسیان بخشی از نشست امروز مجلس را به حاشیه کشید که در نهایت با تذکر پزشکیان و عذرخواهی صادقی حاشیه ایجاد شده به اتمام رسید.

به گزارش«نماینده»، سوال محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اینکه «مبنای قانونی و شرعی افتتاح حساب های سپرده توسط قوه قضائیه چیست؟ تعداد این حساب ها، صاحبان حساب ها، مبالغ واریز شده و سود حاصله و موارد مصرف آن از چه قرار است؟» مورد رسیدگی قرار گرفت.

صادقی در میان پرسش سوال خود طی اظهاراتی گفت «قوه اموال مردم را سپرده گذاری می کند و از آنها سود می گیرد و این پول را صرف مسکن و مزایا قضات می کند. همه داد میزنیم چرا قوه با متخلفین برخورد نمی کند، آیا قاضی که مال مردم را به خوردش می دهند می تواند با فساد برخورد کند.»

در این لحظه برخی نمایندگان شروع به گفتن «دو دو» برای اعلام مخالفت با این بخش از اظهارات محمود صادقی کردند؛ در آن لحظه خدری با بلند شدن از صندلی خود کتاب آیین نامه را بالا گرفت و خواستار دادن تذکر بود.

بعد مدتی نماینده بوشهر درحالی که میگفت «نباید این حرف ها را بزنید« و «این حرف ها درست نیست» به سمت صادقی رفت که برخی نمایندگان ازجمله الیاس حضرتی وی را تا صندلی خود همراهی کرده و خواستار عدم ادامه یافتن حاشیه ها شدند.

مسعود پزشکیان نائب رئیس اصلاح طلب مجلس هم درحالی که خواستار عدم ایجاد حاشیه در نشست مجلس شد، خطاب به محمود صادقی دیگر نماینده اصلاح طلب پارلمان گفت: شما می توانید سوال کنید اما نسبت به قضات چنین حرف هایی را زدن کار درستی نیست، شما دارید کل قضات را زیر سوال می برید که حرام میخورند که کار درستی نیست.»

محمود صادقی در پاسخ اظهار داشت: سوتفاهم نشود اتفاقا دادگستری ما سرشار از قضات شریف و پاکدست است. 

وی همچنین از قضات درصورتی که حرفایش را توهین به خود تلقی کرده اند عذرخواهی کرد.

البته مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس پس از پایان یافتن روند بررسی سوال، مجددا خطاب به محمود صادقی گفت: سوال مطرح کردن عیبی ندارد اما کل سیستم را زیر سوال بردن جای تامل دارد و نباید این کار را کرد.

نظر شما