شناسهٔ خبر: 148618 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس و دولت دنبال مطالبات رانندگان و احقاق آن هستند

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: مجلس و دولت دنبال مطالبات رانندگان هستند و امیدوار هستیم قانون کامل و جامعی درباره رانندگان داشته باشیم.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی در شهرضا با اشاره به مطالبات کامیون‌داران، اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور وزرای راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع ورود داشته است و برای احقاق حقوق رانندگان کمیسیون عمران برنامه‌ای را تدوین و بررسی کرده تا در صحن مجلس ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادات بسیاری برای مطالبات رانندگان داده شده است، افزود: پرداخت 50 درصد حق بیمه، افزایش ضریب پرداختی بیمه بازنشستگان، بیمه تکمیلی رانندگان و افراد تحت پوشش آن‌ها و افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل و نقل از مطالبات رانندگان بود که در حال حاضر در کشور عملیاتی شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر صحبت‌های رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از اول مرداد بیمه تکمیلی 900 هزار راننده به همراه همسران آن‌ها از طریق شرکت‌های حمل و نقل بار کشور فراهم شده است تا برای هزینه‌های درمانی از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برای شفاف‌سازی، نظارت مستمر و دائمی بر شرکت‌های حمل و نقل صادر کننده بارنامه انجام می‌شود و با رسیدگی به شکایات بیش از 370 شرکت، تاکنون 65 شرکت تعطیل موقت یا دائمی شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه در چند روز گذشته توزیع لاستیک در استان‌های هرمزگان، اصفهان، خوزستان، فارس و مراکز استان‌های بزرگ در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در خصوص کرایه بار، بیمه و حق و حقوق کامیون‌داران تاکنون ورود پیدا کرده است.

وی گفت: قول‌هایی که مسؤولان به رانندگان داده بودند در حال بررسی و انجام است، این امیدواری را به رانندگان می‌دهیم که مسائل و مشکلات آن‌ها بررسی و حل می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی مجلس سختی کار رانندگان مورد بحث قرار گرفته است، مطرح کرد: مجلس و دولت به دنبال مطالبات رانندگان هستند و امیدوار هستیم قانون کامل و جامعی درباره رانندگان داشته باشیم.

وی با اشاره به رانندگان کامیون در دو شهرستان شهرضا و دهاقان عنوان کرد: شرکت تعاونی کامیون‌داران شهرضا نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تعاونی رانندگان در کشور است و به عنوان نماینده آن‌ها به دنبال مطالبات آن‌ها در کشور و استان هستم.

محمودی با بیان اینکه به عنوان نماینده مجلس به صورت ویژه به دنبال احقاق مطالبات مردم و رانندگان هستم، خاطرنشان کرد: حق و حقوق رانندگان را احقاق می‌کنیم.

نظر شما