شناسهٔ خبر: 148177 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صادقی: بانک مرکزی استقلال ندارد

محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه کنترلی روی افزایش حجم نقدینگی وجود ندارد، گفت: اصلی ترین دلیل آن، عدم استقلال بانک مرکزی است که ریشه ساختاری دارد.

به گزارش«نماینده»، محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: وجود مشکلات اقتصادی امری بدیهی و روشن است که همه می‌دانیم در کشور وجود دارد.

وی افزود: ستادی را هم که رهبر معظم انقلاب برای هماهنگی سه قوه در راستای حل مشکلات اقتصادی و تبیین راهکارهای لازم تشکیل دادند، بیانگر این است که یک نوع ناهماهنگی در بین سه قوه وجود دارد، بنابراین لازم است در ستادی با هم کار کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس مشکل اساسی در بخش‌های مختلف کشور را درهم‌ریختگی و عدم انسجام دانست و گفت: در مقابل دشمن خارجی مهمترین عاملی که می‌تواند به مقاومت ما کمک کند تقویت همبتسگی است.

صادقی همچنین ترمیم گسل‌های سیاسی و اجتماعی که از گذشته مانده و همچنین فرستادن امواج وحدت و همبستگی و عملیاتی شدن آن را از جمله اقدامات دیگر در راستای مقاومت در مقابل دشمن خارجی خواند.

وی‌ با بیان اینکه در خود دولت هم این انسجام را نمی‌بینیم، گفت: درواقع وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم بعضاً هر کدام ساز خود را می‌زنند. درواقع این بیانگر این موضوع است که هر وزارتخانه‌ای کار خود را می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که در حال حاضر مشکل اساسی اقتصادی در کشور وجود حجم فراوان نقدینگی است که در شرایطی که تولید فعال نباشد این نقدینگی سم مهلکی است که هر سمتی می‌رود.

صادقی افزود: به هر حال کنترلی روی افزایش حجم نقدینگی وجود نداشته است آنهم دلیل اصلی‌اش عدم استقلال بانک مرکزی است که ریشه ساختاری دارد و از طرفی هم زمانی که بخش‌های تولیدی آنگونه که باید فعال نباشند، به برخی انتظارات عده‌ای دامان می‌زنند و انتظارات نامعقولی مطرح می‌کنند، بنابراین این هم بر مشکلات کشور می‌افزاید.

نظر شما