شناسهٔ خبر: 147992 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بدهی ۵۲ هزار میلیاردی شهرداری سابق فقط یک ادعاست/ شورای پنجم اثبات کند

چمران رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اعلام بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی دوره شهری فقط یک ادعاست و صحت ندارد، گفت: مدیریت شهری دوره پنجم اگر مدارکی دارند، اثبات کند.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران، با اشاره به به اینکه پروژه‌های شهری همچنان در سطح شهر به فراموشی سپرده شده‌است، اظهار کرد: انتظار می رفت مدیریت شهری در این دوره و با کسب رأی از شهروندان تهرانی بتوانند اقداماتی در بهبود وضعیت شهر انجام دهند.

وی افزود: در دوره قبل پروژه‌های متعددی از سوی شهرداری تهران اجرا شد و در نهایت برخی از آنها به پایان رسید اما برخی از آنها نیز علی‌رغم تلاش مسئولان شهری به ویژه معاونت عمرانی شهرداری تهران همراه پروژه‌ها به پایان نرسید.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: از پروژه‌های نیمه تمام می‌توان به خط ۶ متروی تهران، پل بزرگراه ارتش و امام علی و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد که متأسفانه اعضای شورای شهر تهران برنامه‌ای را برای اتمام این پروژه‌ها ندارند.

چمران بیان کرد: پل شهید لاجوردی امتداد شهید صیاد که در نهایت به بزرگراه ارتش متصل می‌شد حدود یک سال است رها شده که البته پروژه‌های این شکلی زیاد هستند. امیدواریم مدیریت شهری در زمان باقیمانده از عمرش برنامه‌ای را برای اتمام این پروژه‌ها داشته باشد.

وی بیان کرد: شهروندان تهرانی در هرجایی که بنده را می‌بینند فکر می‌کنند که من هنوز در شورای شهر تهران هستم و شکایات خود را در خصوص رها شدن پروژه‌های نیمه تمام عنوان می‌کنند و امیدوارم مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری برنامه‌ای را برای اتمام این پروژه‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: اینگونه فعالیت در مدیریت شهری به ضرر شهر و شهروندان بوده و اگر پروژه‌های نیمه تمام را امسال به اتمام برسند قطعا ارزان‌تر از سال آینده خواهد بود چرا که ما هر ساله شاهد افزایش تورم هستیم.

چمران افزود: پل شهید کاظمی که از اول بزرگراه خلیج فارس به بزرگراه فتح می‌رود و از وسط پادگان جی می‌گذرد یکی از پروژه‌هایی است که از دوره گذشته آغاز شده اما هم اکنون نیمه تمام رها شده است. بنده تعجب می‌کنم که چرا مدیریت شهری برنامه‌ای برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ندارد و حتی خط ۷ مترو را هم با آغاز فعالیتشان به تعطیلی کشاندند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات مدیریت مدیران شهری در خصوص نواقص خط ۷ مترو گفت: اگر این خط نواقصی هم داشت می‌توانستند در ادامه کار و فعالیت مشکلات و موانع را در حین ارائه خدمات مرتفع سازند. اما در این زمینه نیزشاهد بودیم خط ۷ را متوقف و هنوز هم برنامه‌ای برای بهره‌برداری مجدد آن ندارند.

چمران در ادامه با اشاره به اعلام ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری سابق بیان کرد: این موضوع در حد یک ادعاست و هنوز مدیریت شهری در این دوره نتوانسته اثبات کند چرا که برای اثبات آن نیاز به اسناد و سند و مدارک است و هنوز این مدارک و اسناد رو نشده است.

وی گفت: متأسفانه مدیریت شهری نتوانسته است به وعده‌های خود در بخش‌های مختلف عمل کند و حتی نتوانسته است بدهی‌های شهرداری سابق را به پیمانکاران و بخش‌های مختلف پرداخت کند. متأسفانه برخی شرکت‌های شهرداری نیز حدود یک تا دو ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند و در این زمینه نیز مسئولان شهری سکوت اختیار کردند.

نظر شما