شناسهٔ خبر: 147885 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی اهلیت خریداران نفتی در دوران تحریم

فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس، از تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی اهلیت خریداران و نحوه وصول وجوه حاصل از فروش نفت در دوران تحریم ها خبر داد.

به گزارش «نماینده» فریدون حسنوند، با اشاره به تشکیل کمیته‌ مشترکی با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت، کمیسیون انرژی و بودجه، گفت: با توجه به  احتمال اعمال تحریم های نفتی از سوی آمریکا علیه ایران این کمیته باید اهلیت خریدار، نحوه وصول وجوه حاصل از فروش نفت، جایگزین های مطمئن برای فروش نفت که با اصول و قوانین بین المللی همخوانی داشته باشد و از دل آن مفسده ای بیرون نیامده و افراد سودجو در این شرایط ایجاد نشوند را بررسی کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این کارگروه پاسخگویی به مرجعی که بالاترین مقام در کشور بوده  پیش بینی شده است.

تشکیل کمیته عاملی برای کاهش فشار تحریم ها

وی با بیان اینکه در کارگروه مشترک تقریبا تمام زوایا و موضوعاتی که در بخش تحریم های نفتی احتمال دارد رخ دهد چه در بخش مثبت و منفی مدنظر قرار می گیرد، ادامه داد: این کمیته باید فعالیت‌های خود را با استفاده از تمام پتانسیل های موجود انجام دهد که در این صورت می‌تواند عامل موثری در کاهش فشار تحریم و کمک به افزایش فروش نفت و درآمدهای نفتی باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیته مشترک با استفاده از تجربیات گذشته و ارائه راهکارها میزان مشکلات فروش نفت در دوران تحریم ها را کاهش می دهد، یادآور شد: جلسات این کمیته به صورت دائم و در فاصله زمانی نزدیک برگزار شده و اگر در بخشی به اجازه مجلس نیاز  باشد این مجوز صادر می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت های دولت و مجلس است تا در دام تحریم ها و مشکلات پیش رو نیفیتم.

نظر شما