شناسهٔ خبر: 147764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهریاری در نطق میان‌دستور:

اگر فسادهای ناشی از رانت دولتمردان و مجلسیان وجود نداشت وضعیت کشور بهتر از این بود

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به کی باید شاهد بی‌عرضگی مسئولان دولتی باشیم، گفت: اگر این همه دزدی و فساد و اختلاس که همه آنها با رانت دولتمردان و مجلسی‌ها انجام می‌شود وجود نداشت، قطعاً وضعیت کشور بهتر از این بود.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۶ تیر ۹۷) ‌ گفت: این روزها مردم ما شاهد سوءمدیریت دولتمردان در کنترل کلیه امور کشور هستند. متأسفانه اتفاقاتی که در یکی، دو سال گذشته رخ داد و باعث کاهش شدید ارزش پول ملی ما شد که تقریباً شاید بتوان گفت در این مدت ۳۰۰ درصد ارزش پول ملی ما کاهش یافته و بسیاری از مردم در زیر خط فقر قرار گرفتند و این به دلیل ناتوانی دولتمردان در کنترل و اداره امور کشور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علی‌رغم قول‌های متعدد، دولتمردان متأسفانه نه در کنترل نرخ ارز، نه در کنترل نرخ طلا و خودرو و حتی مایحتاج روزمره مردم ناتوان بوده‌اند و مایحتاج روزمره مردم امروز ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به آمارهای ارائه‌شده در خصوص تورم افزود: اگر دولت به‌طور جداگانه تورم در مواد خوراکی، پوشاک و مواد بهداشت و درمان را محاسبه کند، شاهد خواهیم بود که در بعضی موارد شاید صد درصد و یا ۷۰ درصد افزایش قیمت را نشان دهد که این افزایش‌ها مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: متأسفانه نه‌تنها دولت بلکه مجلس به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است. نطق‌هایی که نمایندگان مجلس انجام می‌دهند بیشتر جنبه انتخاباتی برای حوزه انتخابیه آنها دارد. آیا دولت‌ها به تذکرات، ‌سوالات، ‌استیضاحات و تفحص‌هایی که مجلس انجام می‌دهد توجهی داشته است؟ آیا نمایندگان تابه‌حال شاهد بوده‌اند که در رابطه با سؤال یا تذکراتشان به دولت نتیجه‌ای را دریافت کرده باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعاً اینکه می‌گویند نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند، این صحت دارد صحت دارد؟ قطعاً می‌توان گفت که این موضوع وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه آیا انتخابات ما یک انتخابات سالمی است؟ افزود: منِ نماینده با چه رانت‌ها و کارها و زدوبندهایی وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوم. رؤسای جمهور ما با چه قول‌هایی وارد دولت می‌شوند درحالی‌که ۱۰ درصد این قول‌ها را هم نمی‌توانند عملیاتی کنند، تا به کی باید مردم شاهد سوء مدیریت ما باشند؟

شهریاری خاطرنشان کرد: شاید منتظریم مردم ما نمایندگان و دولتمردان را بیرون کنند. دولت‌ها و مجلس سال‌هاست تلاش می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند ولی این مردم بودند تاکنون که مانع شدند و نگذاشتند اما جان مردم به لبشان رسیده، تا کی باید این همه گرفتاری را مردم به خاطر سوءمدیریت ما تحمل کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا به کی ما باید شاهد این همه گرفتاری‌های روزمره باشیم؟ و فقط به این حد اکتفا کنیم که نطقی در مجلس داشته باشیم و یا تذکری بدهیم و وقتی نمایندگان سؤالی می‌کنند دولتمردان همه بسیج می‌شوند که سؤال را پس بگیرند. نماینده‌ای که نداند و سؤالی را امضا کند، آیا شایستگی مجلس را دارد؟

وی افزود: نماینده‌ای که نداند که سؤال و یا استیضاح کند و بعد امضایش را پس بگیرد، آیا شایستگی مجلس را دارد؟ گرفتاری‌های ما از مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارتی خود را به نحو احسنت انجام نمی‌دهد.

شهریاری خاطرنشان کرد: امروز مردم فقیر و مستضعف ما دچار مشکلات زیادی هستند. بازاریان و اصناف ما حق دارند تظاهرات و اعتراض کنند. چرا مشکلات آنها را حل نمی‌کنیم؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه بعد از نطق یک نماینده، نمایندگان می‌آیند با وی روبوسی می‌کنند چه جنبه‌ای دارد؟ به قول یکی از دوستان نماینده مگر از عملیات کربلای ۵ برگشته‌ایم؟ این کارها چه ارزشی دارد؟ که وقتی نماینده‌ای نطقی می‌کند ۵۰ نفر می‌ریزند و او را می‌بوسند.

وی با اشاره به مشکلات استان سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان از بین رفت، مردم این استان در حال مهاجرت هستند. شهرستان زاهدان به عنوان مرکز استان ۳۰ درصد آب لوله‌کشی ندارد. دولتمردان عرضه و توان لازم برای مدیریت ندارند. وزیر قول می‌دهد ولی نمی‌تواند مدیر نالایق و پروازی خود را تغییر دهد. تا به کی باید شاهد بی‌عرضگی و روزمرگی دولتمردان باشیم و نتوانیم کاری برای مردم انجام دهیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: متأسفانه ما نمایندگان برای مردم کاری انجام نداده‌ایم، حرف زدیم و گفتاردرمانی کردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فاصله طبقاتی عجیبی بین دولتمردان و نمایندگان مجلس با مردم وجود دارد. اگر این همه دزدی و فساد و اختلاس که همه آنها با رانت دولتمردان و مجلسی‌ها انجام می‌شود، وجود نداشت، قطعاً وضعیت کشور بهتر از این بود.

نظر شما