شناسهٔ خبر: 147755 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرونده ‌تخلفات دولت در بخش "هدفمندسازی یارانه‌ها" بسیار قطور است

کوچکی نژاد.jpg رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مجلس‌ گفت:‌ پرونده ‌تخلفات دولت در بخش هدفمندسازی یارانه‌ها و عدم پرداخت یارانه تولید بسیار حجیم و قطور است.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ براساس پرونده قطور تخلفات دولت، از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه بخش تولید عمدتاً پرداخت نشده و یا در این مورد به ‌دلایلی نامعلوم گزینشی و سلیقه‌ای عمل شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مجلس‌ ‌عنوان کرد:‌ طبق بندهایی از قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، ‌ دولت باید ۳۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی را برای حمایت از تولید به کارخانجات و واحدهای تولیدی پرداخت کند که رقم بسیار بالایی است.

کوچکی‌نژاد رقم تعهدات پرداخت نشده از سوی دولت در حوزه یارانه تولید را بسیار سنگین خواند و افزود: ‌طبق گزارش‌هایی که در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موجود است دولت در این مورد بالای ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان پرونده دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس از رفتار گزینشی‌ دولت در قبال پرداخت یارانه تولید اظهار تعجب کرد و بیان داشت: دلیل این اقدام دولت تاکنون برای ما مشخص نشده بنابراین این سئوال را از دولت داریم که چرا این مبالغ را به صورت ناقص و سلیقه‌ای پرداخت کرده است.

وی از تهیه گزارش‌های مورد نظر در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و تصریح کرد:‌ در این پرونده علاوه بر انحرافات انجام شده در سایر حوزه‌های هدفمندی یارانه‌ها به تخلفات دولت در حوزه عدم پرداخت یارانه تولید نیز اشاره شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه به محض تکمیل شدن پرونده، ‌ گزارش‌ آن به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد ابراز داشت:‌ تولید در این مقطع زمانی و با این شرایط بوجود آمده کار بسیار سختی است زیرا به فعالان این حوزه هیچ حمایت و کمکی نمی‌شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد:‌ تعاملات و ارتباطات خوبی با مجموعه‌های کارفرمایی و کارگری دارم و می‌بینم که چگونه تولیدکننده بدون دریافت ریالی از یارانه تولید و یا وام با سختی و مشقت بسیار در حال فعالیت است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی و عدم توجه کافی دولت به این موضوع عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده دولت هیچ کمک خاصی به ارتقاء و پیشرفت تولید داخلی نکرده به‌همین‌ علت مصائب و مشکلات تولیدکنندگان روز به روز در حال افزایش است.

نظر شما