شناسهٔ خبر: 147129 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بخش خصوصی منتظر چراغ سبز شهرداری

شورای شهر تهران خزانه دار شورای شهر تهران با تاکید بر کمبود پارکینگ در تهران گفت: بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ آمادگی دارد و منتظر شهرداری است.

به گزارش «نماینده»، حسن رسولی، در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر به مشکلات منطقه ۱۰ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تقاطع رودکی، جیحون، خوش و... وضعیت مناسبی ندارد. خیابان امام خمینی نیز مردم را آزار می دهد، ورودی و خروجی بریانک مشکلات جدی ترافیکی دارد و نیازمند مهندسی ترافیکی است.


رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران به فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز تذکر داده و گفت: پهنه پشتی بزرگراه نواب به یک منطقه ناپایدار شهرداری و محلی برای جمع شدن افراد ناباب تبدیل شده است.

چرا اسامی کسانی که از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری استفاده کرده اند منتشر نمی شود؟

همچنین حجت نظری در جلسه امروز شورای شهر خواستار انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کردند، شد.

وی ادامه داد: این کار در راستای شفاف‌سازی است و می‌تواند بسیاری از شبهات را برطرف کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌ها معتقدند معاونت حمل و نقل ترافیک به دلیل اختلاف سلیقه شخصی به آن رسانه یا ارگان آرم طرح ترافیک نداده است، گفت: با انتشار اسامی می‌توانیم این مشکل را برطرف  کنیم.

هاشمی در پاسخ به نظری گفت: اختلاف شخصی یعنی چه؟ فکر نکنم این موضوع صحیح باشد.

نظری در پاسخ به هاشمی گفت:‌ان‌شاءالله همینطور است، ‌حتما همین طور است.

هاشمی ادامه داد: جلسه برگزار شود تا این مشکلات شخصی حل شود.

نظری خطاب به رئیس شورا گفت:‌این ریش‌سفیدی حضرت‌عالی را می‌طلبد. شفاف‌سازی می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی در ادامه گفت:‌سامانه طرح ترافیک ایراد دارد و اگر شهروندی جناب آقای رئیس بخواهد با اپراتور رایتل در سامانه طرح ترافیک ثبت‌نام کند برایش پیامک ارسال نمی‌شود.

تذکر صدراعظم نوری

زهرا صدراعظم نوری عضو دیگر شورای شهر تهران در جلسه امروز پارلمان تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: پیرو بند "ب" تبصره هشتم بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری تهران، مبنی بر اینکه درآمد حاصل از ردیف ۱۶۰۳۰۸ با عنوان "وصول جرایم قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران" صد در صد تخصیص یافته قلمداد می‌شود و سازمان بوستان ها و فضای سبز مکلف است درآمد مذکور را صرفاً در ردیف ۳۰۱۰۲۴۵۷۲ با عنوان "تملک و احیا باغات با اولویت مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۲۰" به مبلغ دویست میلیارد ریال هزینه کنند.

مهر گزارش می دهد، وی ادامه داد: بر اساس گزارشهای دریافتی میزان تحقق درآمد حاصل شده از ردیف مذکور طی دو ماه ابتدای سال جاری مبلغ شصت و پنج میلیارد ریال می باشد (که طی بررسی های انجام شده از مناطق بیست و دوگانه شهر تهران این میزان بیشتر از مبلغ عنوان شده است) مع الوصف با گذشت قریب به سه ماه از سال جاری، کارسازی لازم جهت تخصیص این درآمد به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران جهت تملک و احیا باغات با اولویت یاد شده انجام نپذیرفته است.

صدر اعظم نوری اضافه کرد: در صورتی که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کلیه درآمد حاصل از عوارض ایمنی ساختمان ها از تاریخ ۹۶/۴/۱ به طور مستقیم به حساب سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی واریز شده است وتا قبل از تاریخ مورد اشاره، در سه ماهه اول سال ۹۶ به دلیل عدم واریز مستقیم عوارض موصوف  به حساب سازمان، علیرغم وصول مبلغ دویست و نود و نه میلیارد ریال، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهره ای از عوارض مورد وصول نداشته است.

به گفته نوری مبلغ وجه واریزی طی ۹ ماه، از تاریخ ۹۶/۴/۱ تا ۹۶/۱۲/۲۹ مبلغ یک هزار و یکصد و شصت میلیارد ریال بوده است و این مبلغ از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ یکصد و نود و هفت میلیارد ریال بوده که مستقیماً به حساب سازمان واریز شده و سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی به میزان دریافتی حاصله در حال انجام مأموریت های محوله می باشد.

صدراعظم نوری افزود: از این محل سازمان آتش نشانی ۲ هزار دست لباس مخصوص که باید از کشور اتریش و فنلاند خریداری شود تهیه که هزار لباس نیز امسال خواهد خرید.

وی تاکید کرد: از آنجا که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی در لایحه بودجه ۹۷ مصوب شد تمام واحدها، مناطق، سازمان ها و شرکتهای تابعه و موسسات وابسته به شهرداری تهران موظفند کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم به حساب های درآمدی خزانه شهرداری واریز نمایند، از شهردار محترم تهران انتظار دارم ضمن تاکید بر شفافیت، سازوکاری اتخاذ نمایند تا درآمد حاصل از عوارض و جرایم موصوف به موقع به سازمان بوستان ها و فضای سبز جهت تملک باغات در مناطق شش گانه  تخصیص یابد.

نظر شما