شناسهٔ خبر: 146257 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران یکی از قربانیان حملات تروریستی سایبری است

اشتری فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران قربانی حملات تروریستی است گفت: برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که زیرساخت‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و سرورهای شبکه‌های مجازی در اختیار آنهاست صورت می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری کشورهای اروپایی و آسیایی ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی مسئولان بخش‌های مقابله با جرایم سایبری کشورهای اروپا و آسیا و همچنین نمایندگان مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل به معرفی ایران پرداخت و گفت: ایران با سابقه کهن دارای فرهنگی دیرینه و با آدابی اسلامی - ایرانی و با مردمی مهربان به دنبال تعالی بشر و دوستی ملل است.

فرمانده ناجا  تصریح کرد: پلیس ایران در ۶ هزار کیلومتر مرز خاکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۰۲۹ شهر و شهرستان به تامین امنیت مردم در زمین، دریا، هوا و فضای سایبری مشغول است و در این راستا ۱۳ هزار شهید تقدیم کرده است.

وی گفت: ایران از اعضای موسس سازمان ملل متحد، ‌ سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است و این نشان دهنده حرکت فعالانه ما در عرصه بین‌المللی است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به فضای سایبری اشاره و اعلام کرد: فضای سایبر تمام ابعاد زندگی بشر را به خود وابسته کرده، این فضا دارای فرصت‌های مناسبی همچون کاهش هزینه‌ها، ‌ جذابیت، آزادی اطلاعات و ارتباطات است و اکثر نهادهای دولتی و خصوصی خدمات خود را در این فضا به شهروندان ارائه می‌کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که تامین امنیت فضای سایبر دغدغه همه کشورهای جهان است تاکید کرد: امروز مقوله امنیت به هم پیوسته است و کشورها برای تامین آن باید با هم مشارکت بین‌المللی داشته باشند.

اشتری ادامه داد: تمام پلیس‌های جهان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی مثل اینترپل، یوروپل، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش‌های خصوصی نهایت همکاری را باید داشته باشند.

وی گفت: سازمان اینترپل با راه‌اندازی مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرائم سایبری و کمک به کشورهای عضو داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: حملات تروریستی سایبری توسط مجرمین به زیرساخت‌ کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی می‌شود که در این راستا مقابله با آنها یکی از اهداف مهم مجتمع جهانی نوآوری اینترپل است.

وی مهمترین تهدیدات فضای سایبری را اعلام  کرد و گفت: فعالیت و توسعه گروه‌های سازمان یافته جنایی در فضای سایبری و بهره‌برداری مجرمانه گروه‌های تروریستی از فضای مجازی از جمله این تهدیدات است.

وی گفت: امروز ما شاهد حملات تروریستی سایبری در جهان خصوصا در منطقه و در کشورهای واقع در غرب آسیا هستیم و شرایط کنونی منطقه فرصتی را برای سوء ا ستفاده از گروه‌های تروریستی فراهم کرده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما یکی از قربانیان این حملات تروریستی جای بسی تاسف است که برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که دارای زیرساخت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی است و همچنین سرورهای شبکه مجازی در اختیار آنها است صورت می‌گیرد.

نظر شما