شناسهٔ خبر: 146141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اروپا برای پایان احتمالی برجام آماده است

برجام یک مجله آلمانی در آستانه زمان تعیین شده کنگره آمریکا درباره برجام نوشت: اروپا در عین آمادگی برای پایان احتمالی برجام می تواند نقش پررنگ تری برای تداوم همکاری با ایران داشته باشد.

به گزارش«نماینده»، مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی با اشاره به نزدیکی زمان تعیین شده کنگره آمریکا برای اعلام تصمیم نهایی درباره توافق هسته ای غرب با ایران و چگونگی اعمال تحریم ها علیه این کشور نوشت: در حالی کشورهای اروپایی برای پایان احتمالی برجام آماده می شوند که در عین حال چگونگی حمایت از شرکت های خود از عواقب اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران را نیز به شدت بررسی می کند. 

در حالی که کشورهای اروپایی در هفته های اخیر بخصوص در زمان دیدار برخی از مقامات اروپایی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به حمایت از برجام امیدوار بودند، اما تغییر ناگهانی وزیر خارجه کابینه ترامپ معادلات را بر هم زد. 

از آنجایی که «مایک پمپئو» وزیر خارجه جدید آمریکا که جایگزین «رکس تیلرسون» شده دیپلماتی تند رو و حامی سیاست های ترامپ است، نمی توان چشم انداز امیدوارانه ای نسبت به رویکرد مثبت واشنگتن به پذیرش برجام داشت. 

اشپیگل در ادامه نوشت: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه که به تازگی در واشنگتن با ترامپ دیدار کرده و درباره توافق هسته ای با ایران گفتگوهایی را انجام داده، تاکید کرده که بدترین حالت ممکن آن است ترامپ بدون هیچ توضیح و طرح پیشنهادی دست به خروج از برجام بزند. 

از سوی دیگر «جین آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در گفتگو با این مجله آلمانی با تاکید بر اینکه آمریکا نباید از برجام خارج شود، اظهار داشت: خروج از توافق هسته ای با ایران نه به نفع آمریکا و نه به نفع اروپا است.

نظر شما