شناسهٔ خبر: 145131 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نوروز آلوده تهران؛ بی سابقه در ۱۰ سال اخیر

آلودگی هوا43 آلودگی هوای نوروزی تهران در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش «نماینده» وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: طی دهه اخیر اندازه گیری آلاینده های جوی به صورت جدی با استناد به معیارهای متداول جهانی در تهران انجام شده و برآیند شاخص های کیفیت این دهه نشان می دهد نوروز ۹۷ آلوده ترین بوده است.

به گفته حسینی در شرایطی که هوای نوروز هر سال شامل باکیفیت ترین روزهای سال بود و بیشترین روزهای پاک سال را در خود جای می داد، امسال هوا روی بد خود را به پایتخت نشینان نشان داد و تا ۱۱ فروردین، هوا ۵ روز ناسالم برای گروه های حساس بود که این رکوردی منفی طی ۱۰ سال اخیر بشمار می رود. همچنین ۱۲ فروردین طبق پیش بینی ها هوا آلوده خواهد بود.

نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز جاری (شنبه) می باشد و در برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین ۸ تا ۱۰ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی روز جاری به دلیل وزش باد شدید واحتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود انتظار می رود از بعدازظهر شرایط کیفیت هوا به طور نسبی بهبود یابد. به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز یکشنبه، از سرعت باد کاسته شده و تنها وزش باد مؤثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) برای برخی ساعات دور از انتظار نیست. پیش بینی می شود در روز یکشنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت.

نظر شما