شناسهٔ خبر: 145060 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی موانع رشد تولید ملی را رفع کنند

سالک/43 نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید بستر رشد تولید ملی را فراهم کنیم و مجلس در این رابطه قوانینی مثل کسب و کار حلال و رفع موانع تولید را ریل‌گذاری کرده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک در خصوص انتخاب شعار سال ۹۷ اظهار کرد: باید از قدرت و اقتدار مدبرانه رهبر معظم انقلاب  به دلیل تدوین سیاست‌هایی که هر ساله برای تعالی کشور ابلاغ می‌کنند، تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و چند مطلب در این خصوص مهم است، مسؤولان باید برای رشد تولید ملی بر اساس ۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی روی کالاهای ایرانی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند و این بر عهده رئیس دولت، اعضای دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌هاست.

* ظرفیت بسیار خوبی در کشور برای تولید کالا داریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بستر رشد تولید ملی را برای کالاهای ملی فراهم کنیم و مجلس در این رابطه قوانینی مثل کسب و کار حلال و رفع موانع تولید را ریل‌گذاری کرده است؛ نکته بعدی سرمایه‌گذاری داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درونی چه از حیث سرمایه‌گذاران و چه از حیث طرح‌ها و ابتکارات داخل کشور است.

سالک تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی را تشویق می‌کنیم، نمی‌خواهیم از بانک‌های بین‌المللی قرض کنیم و از سرمایه‌های خارجی استفاده کنیم؛ قدرت و ظرفیتی که در داخل کشور داریم را در طول ۴۰ سال به نمایش گذاشته‌ایم و در تولید برخی کالاها در سطح منطقه رقابت بسیار سنگینی داریم.

وی بیان داشت: دستگاه‌ها اجرایی مثل وزارت جهاد، صنایع و امور اقتصادی باید تلاش کنند با یک هماهنگی رفع موانع رشد تولید ملی را انجام دهند، بانک‌ها و بیمه باید فشارها را بردارند و با مردم مدارا کنند؛ باید جلوی واردات بی‌رویه و مخصوصا قاچاق را بگیریم، مقابله با قاچاق بسیار مهم است و هرچه ورود کالا به کشور بیشتر شود سبب رشد کمتر کالاهای داخلی می‌شود.

* عربستان مخزن سلاح‌ آمریکا در منطقه شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر ولیعهد عربستان در مورد ایران گفت: عربستان سعودی امروز پیاده کننده طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، آل‌سعود باید بداند این قدرت دوام نخواهد داشت و این مسأله روشن است.

سالک ادامه داد: ولیعهد عربستان هفته گذشته چندین میلیارد دلار اسلحه خریداری کرده و مخزن سلاح‌های نظامی آمریکا در منطقه شده است، پیش‌بینی می‌کنیم تحولی در عربستان ایجاد خواهد شد و آن را خواهیم دید.

وی در خصوص انتخاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: بولتون آدم خبیثی است و زمانی که در سازمان ملل بود علیه ایران موضع داشت، حکومت ترامپ افرادی به را به کار گرفته که روحیه و اعتقاد ضدایرانی دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از این جهت خوشحال هستیم که وقتی ترامپ ضدایران حرکت می‌کند یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گسترش پیدا کرده است و همین حرکت آن‌ها دلیلی بر ضعف تصمیم‌گیری آن‌هاست؛ اینکه استکبار جهانی حرف ایران را می‌زنند ینی ایران اقتدار فوق‌العاده‌ای در سطح جهان دارد.

* مردم شرق اصفهان با بصیرت عمل کردند

سالک با اشاره به کمبود آب در اصفهان یادآور شد: در جلساتی که با رئیس مجلس و وزیر نیرو داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شده، امیدواریم مخزن سد زاینده‌رود برای سال آینده پر شود تا شرمنده مردم نباشیم البته باید نزولات آسمانی را داشته باشیم.

وی گفت: از اینکه مردم شرق اصفهان صبر داشتند و تحمل کردند تشکر داریم، خوشحالیم مردم شرق اصفهان اینقدر با بصیرت هستند و می‌گویند باید مصوبات ۹ ماده‌ای یعنی قانون اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: به مسؤولان گفته‌ایم اگر آب نیست برای هیچ‌کسی نباشد و اگر کمبود آب داریم باید بر اساس توزیع عادلانه آب مدیریت صورت بگیرد، مردم نمی‌خواهند مقابل نظام صف‌آرایی کنند و امیدواریم خداوند لطف کند و ۱۴ استان کشور از بحران آب نجات پیدا کند.

نظر شما