شناسهٔ خبر: 144378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: الف

آخوندی و ربیعی در صحن مجلس استیضاح می شوند

وکیلی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس استیضاح می شوند.

به گزارش «نماینده»، محمد علی وکیلی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف گفت: هیچ یک از امضاهای استیضاح وزرای تعاون و راه پس گرفته نشده و این استیضاح ها به قوت خود باقی است.

وی افزود: نه تنها امضاهای استیضاح این ۲ وزیر پس گرفته نشده، بلکه بسیاری از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس مراجعه می کنند تا این استیضاح ها را امضاء کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: روز گذشته شایعه ای در خصوص پس گرفتن امضای استیضاح آخوندی منتشر شد که صحت ندارد.

وکیلی با اشاره به نامه ای که ۱۱ نماینده متقاضی استیضاح آخوندی امضا کرده بودند، گفت: این نامه ۱۱ نماینده حاضر در جلسه کمیسیون عمران مجلس در نشست با وزیر راه و شهرسازی بوده و در این نامه اعلام کردند از توضیحات وزیر قانع نشده و استیضاح باید در صحن مجلس مطرح شود.

وی افزود: فردا سه شنبه زمان حضور این ۲ وزیر در صحن مجلس برای استیضاح مشخص و اعلام می شود و وزرا باید در روز تعیین شده در مجلس حضور یابند و به سوالات استیضاح کنندگان در صحن مجلس پاسخ دهند.

استیضاح آخوندی با ۱۷ امضاء و پنچ محور در سوم اسفند تحویل کمیسیون عمران مجلس شده بود که روز گذشته نشست مشترک میان نمایندگان و وزیر برگزار شد.

عملکرد ضعیف وزیر در حوزه حمل و نقل، نداشتن انگیزه لازم برای کار کردن، محقق نشدن وعده ها و برنامه های ارائه شده وزیر در هنگام اخذ رای اعتماد و سقوط هواپیمای ای آر تی و کشته شدن ۶۶ مسافر و خدمه آن از جمله محورهای ذکر شده در این استیضاح است.

استیضاح ربیعی هم روز دوشنبه ۳۰ بهمن تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که روز گدشته در کمیسیون اجتماعی مجلس وزیر با متقاضیان استیضاح نشست مشترک داشت.
عدم توانایی در اداره امور بنگاه‌های وابسته به آن وزارتخانه از قبیل شستا، هواپیمای آسمان، کشتیرانی و ...، عدم توجه در ساماندهی نیروی انسانی و مقابله با باندهای سیاسی و اقتصادی در بنگاه‌های وابسته، بالا رفتن بدهی بیش از حد در سازمان‌های وابسته از قبیل تامین اجتماعی و بازنشستگی به سیستم بانکی در شرایطی که این بنگاه‌ها متعلق به سازمان‌های مختلف است و عدم نوسازی و مدیریت مناسب در آنچه که در خدمات عمومی مردم نقش مهم دارند از قبیل هواپیمای از جمله این محورهاست.

در جلسات روز گذشته کمیسیون عمران و اجتماعی مجلس نمایندگان متقاضی اعلام کردند که از توضیحات این ۲ وزیر قانع نشدند.

نظر شما