شناسهٔ خبر: 144211 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باهنر در نشست خبری:

در آنتن ماندن به هرقیتی جای گلایه دارد/رفراندوم برای چیست؟

باهنر/2 رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اظهارات حسن روحانی برای انجام «رفراندوم» گفت: حرف مردم و حاکمیت که یکی است؛ دیگر رفراندوم برای چیست؟

به گزارش «نماینده» ، محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مواضع اخیر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق اظهار داشت: هر از چندگاهی احمدی نژاد سر زبان ها می آید و شاید یکی از تئوری های ایشان هم این باشد که علاقه دارد روی آنتن بماند.

وی افزود: بالاخره هر کدام از ما زمانی یا الان مسئولیت هایی را داشته ایم؛ اینکه مدام دنبال فرافکنی باشیم و بگوییم که این جناح خوب است و آن جناح بد، در کارنامه ۴۰ ساله جایی ندارد.

باهنر تصریح کرد: احمدی نژاد مسئولیت های بسیار بزرگ در چهل سال گذشته داشته است. رییس جمهور در نظام ما پس از رهبری اختیارات زیادی دارد؛ حالا اینکه چنین کسی بعد از مدتی اپوزیسیون شود، جای تعجب و گلایه دارد.

احمدی نژاد اگر حرف عاقلانه ای دارد، از تریبون های رسمی بیان کند

رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری تصریح کرد: عده ای معتقدند که بسیاری از مشکلاتی که الان داریم، ریشه در همان هشت سال دارد. اینکه احمدی نژاد هر روز برود جایی و حمله و هجمه ای بکند و با این بهانه کلیت نظام را زیر سوال ببرد، خوب نیست.

باهنر گفت: احمدی نژاد در گذشته توهم هایی داشت و ما هم وقتی درباره رفتارهای ایشان سوال می کردیم، ما را به آینده وعده می داد. هر کسی برای خود، نقطه اوج و افولی دارد و همه ما باید به سنت های الهی تن بدهیم و اینکه بخواهیم به هر بهانه ای روی آنتن باشیم ولو به قیمت حراج دستاوردهای گذشته نظام، جای گلایه است.

وی با اشاره به تلاش برخی رسانه ها برای وادارکردن جریان اصولگرایی جهت برعهده گرفتن مسئولیت اظهارات احمدی نژاد و کارنامه گذشته وی گفت: اینکه پس از هر صحبت احمدی نژاد، عده ای تلاش کنند بگویند چه کسی طرفدار و چه کسی مخالف احمدی نژاد بوده، این هم نوعی فرار به سمت جلو و مقصر را تکثیرکردن است.

رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری ادامه داد: امید داریم که احمدی نژاد هم مثل همه شهروندان اگر حرف عاقلانه ای دارد، از طریق تریبون های رسمی عنوان کند.

برخی جریان های سیاسی علاقه دارند درگیری های انتخاباتی ادامه یابد/ رفراندوم برای چیست؟

باهنر در بخش دیگری از این نشست خبری درباره دلیل ایجاد دوقطبی های ایجادشده توسط رییس جمهور گفت: متاسفانه در کشورمان برخی جریان های سیاسی علاقه دارند که داستان درگیری های انتخاباتی ادامه پیدا کند و این یکی از خسارت هایی است که نظام می بیند و برخی می خواهند این را به نظام تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات برای ما قله است. کمتر نظامی را می شود پیدا کرد که به اندازه نظام جمهوری اسلامی به آرای عمومی بازگردد اما برخی می خواهند که فضای انتخاباتی ادامه پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این مساله باعث می شود که مطالبات و متن به حاشیه برود و برعکس حواشی به متن بیاید. بعد از تنفیذ و تحلیف، فرد منتخب هم باید از رقبای خود استفاده کند و رقبا هم باید سعی کنند که فرد منتخب را کمک کنند.

باهنر ادامه داد: اگر فرد منتخب بخواهد مسائل متن را به حاشیه ببرد، رقبا باید مراقبت کنند و بگویند که این ها بحث های حاشیه ای است.

وی با اشاره به اظهارات حسن روحانی برای انجام «رفراندوم» گفت: حرف مردم و حاکمیت که یکی است؛ دیگر رفراندوم برای چیست؟ می خواهید بدانید که بیکاری حل شود یا نه؟ خب اینکه نیاز به رفراندوم ندارد؛ می خواهید رفراندوم کنید که چه بشود؟ طرح چنین مسائلی آن هم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن جای گلایه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره عزل فرماندهان ارشد نظامی توسط پادشاه عربستان گفت: این نوع حکومت های پادشاهی و موروثی در دنیای امروز قابل استمرار نیستند و دیر یا زود بساطشان برچیده می شود. این ها تلاش دارند تا سرنوشت خود را به تاخیر بیاندازند.

باهنر ادامه داد:  در عربستان مدت هاست که یک خانواده حاکم هستند؛ حکومت عربستان چون پیر شده، حاضر به رفتارهای تند نبود اما با آمدن سلمان، این قضیه تمام شد. سلمان پسرش بن سلمان را به ولیعهدی برگزید که یکسری حرکت های بی باکانه از خود بروز داد.

وی با اشاره به اصلاحات اقتصادی و فرهنگی در حکومت عربستان گفت: اصلاحات اقتصادی عربستان، رقص شمشیر با ترامپ و انعقاد قراردادهای سیصد چهارصد میلیون دلاری است.

باهنر با بیان اینکه درخت حکومت عربستان پر بچه شده است و با هم درگیر شده اند، گفت: اقداماتی که حکومت عربستان در زمینه فرهنگی انجام داده،   فتاوای بسیاری از مفتی های وهابی را شکسته است؛ این رفتارها به خاطر این است که سرنوشت محتوم به تاخیر بیفتد.

یمن با سلاح های آمریکایی و دلارهای سعودی مورد ظلم واقع می شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر دیپلماسی ایرانی در وتوی پیش نویس قطعنامه انگلستان علیه ایران در موضوع یمن، اظهارداشت: سیاست خارجی ایران در استراتژی، یک سیاست ثابت و شفاف است. سیاست های ایران در ارتباط با اتفاقات منطقه ای و بین المللی منطبق بر پایه قوانین حقوق بشر است.

باهنر گفت: در موضوع یمن، این کشور مدت مدیدی است با سلاح های آمریکایی و سربازان و دلارهای سعودی مورد ظلم قرار گرفته است. محل تامین سلاح ها، حمایت ها و آموزش نیروهای نظامی علیه یمن نیز مشخص است؛ حالا خواسته اند قطعنامه ای علیه یمن و کشورهایی که به آن کمک می کنند، داشته باشند.

وی تاکید کرد: انگلیس هم می خواهد ایران را در زمره کشورهایی که به یمن کمک تسلیحاتی می کنند، قرار دهد. حال جای سوال دارد با محاصره سنگین کشور یمن، چگونه ادعا می کنند موشکی از ایران به یمن رفته است؟ آنها با چنین برخوردهای دوگانه ای، تنها در پی توجیه اقدامات خود هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: ما معتقدیم در کشورهایی مانند سوریه باید گفتگوی سوری-سوری برقرارباشد و در یمن هم به همین صورت باشد. ما می گوییم سوریه و عراق و دیگر کشورها در منطقه نباید تجزیه شوند و اگر در عراق و سوریه بناست نیروی نظامی از کشورهای دیگری حضور داشته باشد، اولین شرطش رضایت دولت قانونی و مستقر در این کشور ها است.

باهنر ادامه داد: اگر مستشاری از ایران به کشورهای دیگر می رود، با دعوت رسمی دولت های قانونی این کشورها بوده است.

نظر شما