شناسهٔ خبر: 143655 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی در حرم مطهر امام خمینی(ره):

ملت ما در 22 بهمن نشان خواهد داد که چگونه به انقلاب و رهبری‌ وفادار است

روحانی.jpg رئیس‌جمهور در حرم امام گفت: تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلام هستند و به ایران‌شان عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر این ملت را عوض کند.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز به همراه اعضای هیأت دولت با حضور در حرم امام خمینی و به منظور میثاق با آرمان‌های بینانگذار انقلاب اسلامی بیان داشت: خوشحالیم که در آستانه چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در کنار این مضجع نورانی امام راحل هستیم.

وی ادامه داد: چهل سال پیش در چنین روزهایی یعنی 11 و 12 بهمن سال 56 هیچ کسی فکر نمی‌کرد که با یک نهضت و انقلاب دینی و مردمی یک رژیم تا دندان مسلح را می‌توان سرنگون کرد.

رئیس‌جمهور بیان داشت:‌مردم آن روزهای سیاه و تاریک را پشت سر گذاشتند. هیچ کسی از نور به ظلمت گذشته برنمی‌گردد. امام به ما یاد داد که بقاء ادامه حکومت و سرزندگی حکومت با نظر و رای مردم است.

روحانی با تاکید بر اینکه این مردم هستند که حاکمیت ملی را به دست آوردند و آن را حفظ خواهند کرد،‌خاطرنشان کرد: مردم استقلال و آزادی را به دست آوردند و آن را حفظ خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه پاس می‌دارند.

وی اضافه کرد: در این سرزمین برای ما سه اصل اساس است. اسلام، ملت ایران و کشور ایران. همه چیز باید حول این سه محور در چرخش باشد تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلام هستند و به ایران‌شان عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر این ملت را عوض کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: راه صحیح مردمسالاری انتخابات است. مردم از طریق انتخابات و پای صندوق آرا اعلام نظر می‌کنند. جمهوری اسلامی که 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 5 انتخابات شوراها و چندین همه پرسی را پشت سر گذاشته است به خوبی می‌داند سرنوشتش با قواعد مردمسالاری پای صندوق آرا تعیین شده است.

روحانی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که مردمسالاری صرفا انتخابات است و بس. در کنار انتخابات حضور مردم، مشارکت دائمی، تعاون و یاری مردم به یکدیگر و نقد و اعتراض حق مردم است. هیچ کسی نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از بیان اظهار نظر و نقد و انتقاد و حتی اعتراض بازدارد. گوش همه مسئولین کشور باید در برابر مطالبات مردم و خواست مردم، گوش شنوایی باشد. رژیم گذشته‌ای که فکر می‌کرد سلطنت او مادام‌العمر و حکومت سلطنتی ابدی است به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد مردم را نشنید. صدای نصیحت مردم را هم نشنید. صدای مصلحان، ناصحان، علما،‌بزرگان و فرهیختگان را هم نشنید.

وی بیان داشت:‌ رژیم گذشته یک صدا شنید و آن هم صدای انقلاب مردم بود. برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود بسیار دیر است. حکومت‌ها باید صدای نصیحت مردم،‌ خواست مردم، مطالبه مردم، انتقاد مردم و اعتراض مردم را به خوبی بشنوند. ما در کنار این مقبره منور هستیم. در کنار این مرد بزرگی هستیم که در اینجا آرمیده است. او به ما جرات ایستادگی یاد داد. او به ما جرات نقد، اعتراض را یاد داد. او به ما یاد داد در برابر استکبار و مستکبرین با قدرت بایستیم. او به ما یاد داد که صندوق آرا را نباید رها کنیم. او به ما یاد داد که به فکر محرومان و مستضفعان جامعه باشیم. او به ما یاد داد که اخلاق و معنویت و دین را از یاد نبریم. او به ما یاد داد که در برابر متجاوزین بایستیم و نگذاریم هرگز استبداد و استعمار به این سرزمین برگردد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در کنار مردم برای اجرای خواست مردم بیش از همیشه آماده است تا مجری نظرات مردم برای پیشرفت کشور عزیز ایران باشد. ما بار دیگر در کنار حرم مطهر امام با امام پیمان می‌بندیم راه و آرمان او را رها نکنیم. به امام عزیز، به همه عزیزانی که در این جا به خاک خفته‌اند، به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیداحمدآقای خمینی و به همه عزیزانی که در این دیار دم فرو بسته‌اند و جسم‌شان به زیر خاک رفته است و روح‌شان به آسمان‌ها پرواز کرده است و به همه شهیدان‌مان و به همه ملت‌مان متعهد هستیم که راه انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

رییس‌ جمهور ، جمهوریت و اسلامیت را یادگار حضرت امام (ره) دانست و با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت، اظهارداشت: آن قدرت‌های استکباری که شورای امنیت سازمان ملل را برای آینده سرنوشت ایران فرا می‌خوانند باید به خوبی درک کنند و بفهمند که ملت ایران هرگز از یادگار امام یعنی اسلامیت و جمهوریت باز نخواهد گشت.

روحانی تصریح کرد: ملت ما در روز 22 بهمن امسال بار دیگر نشان خواهد داد که چگونه به انقلابش، نظامش و رهبری‌اش وفادار خواهد بود. ما این ایام مبارک را به ملت بزرگ ایران به رهبر معظم انقلاب اسلامی، به یادگار امام حضرت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و به همه خدمتگذاران این مرز و بوم تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم پاسدار راه امام و راه شهیدان‌مان باشیم.

نظر شما