شناسهٔ خبر: 143445 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه وزارت فرهنگ و وزارت ورزش در بودجه ۹۶ تخصیص نیافته است

جمشید جعفرپور/2 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از عدم تحقق بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش در بودجه سال جاری انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس بررسی عملکرد ۸ ماهه بودجه سال ۹۶ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی در این خصوص گفت: ضعف فرهنگی، ضعف علائق ملی، کاهش امکانات ورزشی، فضای لجام گسیخته مجازی از بحران های فرهنگی هستند که اگر رسیدگی نشود با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: گاهی دولت ها مدافع بودجه فرهنگی هستند اما در مجلس بودجه فرهنگی با کم لطفی مواجه می شود. امسال در مجلس بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد و به بخش دیگری اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه میانگین بودجه فرهنگی کمتر از بخش های دیگر است، گفت: قرار بود به صدا و سیما بودجه ای برای فرهنگ سازی قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی اختصاص یابد که فقط ۷ درصد از این بودجه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه ای وزارت ورزش ۷۳ درصد، اعتبارات اختصاصی ۵۹ درصد، اعتبار ساخت اماکن ورزشی ۴۲ درصد، اعتبارات پارالمپیک ۵۱ درصد اختصاص یافته است و به کمیته ملی المپیک نیز هیچ اعتباری اختصاص نیافته است.

وی همچنین از اختصاص تنها ۵۱ درصد از بودجه وزارت فرهنگ انتقاد کرد و گفت: تنها ۱۲ درصد از درآمدهای پیش بینی شده وزارت فرهنگ محقق شده است که این امر نشان دهنده بی توجهی به فرهنگ است.

نظر شما