شناسهٔ خبر: 142777 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مردم متوجه سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب شده‌اند/دولت و احزاب به حل مشکلات کشور کمک کنند

مصباحی مقدم/2 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم متوجه شده‌اند که اعتراض آنان مورد سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب قرار گرفته، به همین دلیل راه خود را از فتنه‌گران جدا کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به این مسئله که تجمعات اخیر سازمان‌یافته بوده و ارتباطی به اعتراض‌های مردم درباره معیشت ندارد و دستگاه‌های حکومتی باید برخورد جدی با اغتشاشگران کنند، اظهار کرد: نباید از نارضایتی‌هایی که میان مردم به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی به وجود آمده غافل شد.

وی افزود: اکنون مردم متوجه شده‌اند که اعتراض آنان مورد سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب قرار گرفته، به همین دلیل راه خود را از فتنه‌گران جدا کرده‌اند، اما این مسئله به معنای آن نیست که گلایه آنها برطرف شده، لذا لازم است که اقدامی اساسی و مستمر برای بهبود اوضاع معیشتی مردم صورت گیرد که خدایی ناکرده دوباره در شرایط بحران اجتماعی و روحی قرار نگیریم.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و راه پیشگیری آن است که در گام نخست مسئولان کشور مخصوصاً استانداران، فرمانداران و شخص رئیس جمهور باب گفت‌وگو را با مردم بگشایند و چهره‌ به چهره با آنها سخن بگویند و گلایه‌های آنها را رو در رو بشنوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: بدیهی است که این امر در کاهش هیجانات و آرامش فضای عمومی جامعه بسیار موثر است، لذا اگر چنین اقدامی از طرف دولتمردان صورت گیرد، به راحتی متوجه درد مردم خواهند شد و برای درمان آن به فکر می‌افتند.

وی ادامه داد: احزاب و تشکل‌های سیاسی_ اجتماعی باید افکار عمومی را مدیریت کنند و به نمایندگی از مردم حرف‌های آنان را به حاکمیت انتقال دهند.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید در میان مردم حضور پیدا کرده و به درد دل‌های آنها گوش دهند و دغدغه‌های مردم را در صحن علنی مجلس بیان کنند تا صدایشان شنیده و به خواسته‌هایشان بها داده شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اذعان کرد: کاملا مشخص است که عوامل بیگانه در اغتشاشات اخیر دست دارند و به آهنگ موساد، CIA و سایر دشمنان نظام جمهوری اسلامی است که  وضعیت کنونی پیش آمده  و اکنون که این مسئله ثابت شده باید با آنها برخورد جدی و قاطع به عمل آید.

وی اظهار کرد: مردم وظیفه دارند که در چنین شرایطی به حمایت از دولت بپردازند و بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از صاحبان قدرت می‌خواهم که درهای دفاتر خود را برای ورود و ارتباط با مردم بگشایند و اینگونه نباشد که مردم برای دیدار با مسئولی راه سختی را طی کنند.

مصباحی‌مقدم بیان کرد: لازم است تا مسئولان کشور به اقصی نقاط کشور سفر کنند و با مردم دیدار کنند، چرا که این مسئله آرامش بسیاری را در دل‌های مردم پدیدار می‌سازد، همچنین از اصحاب و جریان‌های سیاسی تقاضا دارم که وحدت ملی را مبنای کار خود قرار دهند و بامحوریت رهبری و حمایت از دولت گام بردارند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: جریان‌های اخیر اگرچه چالش کوتاه مدتی بود، اما ما باید با توجه به دشمنان قسم خورده‌ای که داریم و اینکه آمریکا اعتراضات را مبنا قرار داده و درصدد تشدید تحریم‌ها بر می‌آید و می‌خواهد از اهرم شورای امنیت، سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، باید به حل مشکلات پیش رو بپردازیم.

وی ادامه داد: آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد داده که اعتراض‌های اخیر ایران را در دستور کار قرار دهد، کما اینکه در آمریکا و کشورهای اروپایی روزانه چندین تجمع اعتراضی شکل می گیرد و این کشورها به برخورد خشونت‌آمیز با مردم می‌پردازند و اصلا اینگونه نیست که کشورهای دیگر در مسائل آنان مداخله کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: هیچ‌یک از جناح‌ها حق ندارند مصالح ملی را فدای مسائل جناحی خود کند و نباید شخصیت‌ها برای ما به قطب تبدیل شوند و برای حفظ حال شخصیتی خاص مشکلات مردم نادیده گرفته شود، چرا که تمامی احترام و اهتمام مردم به دلیل حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رضایت مردم، رضایت خدا است و ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که آنها راضی باشند، چرا که در غیر این صورت بیگانگان از مسائل پیش آمده سوء استفاده خواهند کرد، مجموعه دولت و احزاب باید برای حل مشکلات کشور همراه شوند.

نظر شما