شناسهٔ خبر: 142717 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سردار جوکار مطرح کرد؛

اغتشاشات موجب نادیده گرفته شدن مطالبات بحق مردم می شود

سردار جوکار معاون پارلمانی سپاه گفت: حضور بدون مجوز در خیابان ها موجب می شود تا عده ای سوء استفاده گر دست به آشوب و اختلال در نظم عمومی بزنند و خواست مردم و مطالبات بحق آنها نادیده گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، سردار محمد صادق جوکار "معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" اظهار داشت: سامان یافتن وضعیت اقتصادی، معیشتی و بحث اشتغال مطالبه به حق مردم است که مسئولان باید به آن رسیدگی جدی کنند.

وی ادامه داد: مردم ما در دوران دفاع مقدس با وجود همه کمبودها به جبهه ها کمک می کردند و پشتیبانی از جبهه ها توسط آنها صورت می گرفت. امروز هم مردم اگر ببینند که اصل نظام و انقلاب در خطر است و این کمبودهای اقتصادی و گرانی ها به دلیل مسائل بین المللی و تحریم های اقتصادی بیگانگان است، قطعا با تمام توان خود پشت نظام و آرمان های آن ایستادگی می کنند که البته بارها این فداکاری و ایثار را به منصه ظهور رسانده اند.

معاون پارلمانی سپاه تصریح کرد: حرف مردم این است که اگر کمبود وجود دارد و منابع لازم در دسترس نیست، پس چرا تبعیض ها، حقوق های نجومی و فساد فراوان وجود دارد. مردم به این وضعیت اعتراض دارند، خواسته آنها بحق است، مسئولان باید به حرف دل مردم گوش دهند و راهی برای رفع مشکلات معیشتی مردم پیدا کنند و یا حداقل پاسخی قانع کننده و برخوردی جدی با فساد و بی عدالتی ها داشته باشند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات و اغتشاشات چند روز گذشته گفت: حضور بدون مجوز در خیابان ها موجب می شود تا عده ای سوء استفاده گر بر این موج اعتراضات سوار شوند و دست به آشوب و تخریب اموال عمومی و اختلال در نظم عمومی بزنند که این شرایط موجب می شود خواست مردم و مطالبات بحق آنها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: رفتار آشوبگران و شعارهای ساختارشکنانه آنها و ادامه این مسیر نادرست موجب خوشحالی دشمنان انقلاب اسلامی می شود.

سردار جوکار اظهار داشت: مردم ما همان طور که در فتنه ۸۸ صبر کردند و زمانی که دیدند آشوبگران با اصل نظام مخالفند، وارد میدان شده و در ۹ دی پاسخی کوبنده به فتنه گران دادند و بساط آشوب و ناآرامی را برچیدند. امروز هم اگر احساس کنند که نیاز به حضورشان است، قطعا وارد عمل می شوند. البته در روز گذشته مردم در چند شهر با حضور در خیابان ها اقدام آشوبگران را محکوم کردند.

معاون پارلمانی سپاه در خصوص مواضع رئیس جمهور آمریکا درباره آشوب های چند روز اخیر و دخالت در مسائل داخلی ایران، گفت: آمریکا سالهاست که علیه منافع ملت ایران اقدام کرده و جنایات بسیاری را در کشور ما رقم زده اما امروز تلاش می کند خود را دوستدار ملت ایران نشان دهد که مطمئنا ملت ما فریب این رفتار ریاکارانه آنها را نمی خورد.

وی افزود: رسانه های بیگانه،  آل سعود و رژیم صهیونیستی که فکر می کنند با پیام در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای می توانند از احساسات پاک جوانان ایران سوء استفاده کنند، کور خوانده‌اند،  این اقدامات نمی تواند برای آنها نفعی داشته و اهدافشان را تامین کند. قطعا همانند گذشته چیزی جز شکست و پشیمانی برای دشمنان انقلاب وجود نخواهد داشت.

سردار جوکار با بیان اینکه رژیم آل سعود کوچکتر از آن است که بتواند به ملت بزرگ ایران آسیب برساند، گفت: نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و پیروزی های ایران در مقابله با توطئه دشمنان و تروریسم موجب ناراحتی دشمنان انقلاب شده و این گونه مواضع و تلاش های کورکورانه برای تحریک احساسات جوانان و ناامن کردن ایران، تاثیری بر اقتدار نظام اسلامی نمی تواند داشته باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پاسخ مسئولان به خواسته های به حق مردم و مطالبات آنها اظهار داشت: مردم ما به خوبی می دانند که در کف خیابان ها و با آشوب و تخریب نمی توانند به مطالبات خود برسند. انتقادی که دوستداران انقلاب نسبت به دستگاه های اجرایی به مجلس دارند و البته وضعیتی که کشور از لحاظ بیکاری و معیشت دچار آن شده است، مسئله ای است که باید مسئولان به آن رسیدگی کنند و به داد مردم برسند.

وی افزود: من معتقدم حل مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان نیاز به روحیه و کار جهادی دارد که متاسفانه این روحیه وجود ندارد و این شیوه ای که اتخاذ شده برای مردم قابل قبول نیست. باید نشست هایی برگزار شود و تلاش هایی جدی برای رفع مشکلات مردم صورت بگیرد تا مردم ببینند که مسئولان عزم جدی برای رفع مشکلات آنها دارند.

سردار جوکار گفت: خواسته های مردم منطقی است و در این سالها با وجود تمام تحریم ها و سختی ها و البته ۸ سال جنگ تحمیلی همواره حامی اصلی انقلاب بوده و فرزندان خود را در راه دفاع از نظام اسلامی فدا کرده اند اما باید مسئولین نیز تعامل بیشتری با مردم داشته و حل مشکلات آنان را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

معاون پارلمانی سپاه توجه به مسائل مردم و تلاش برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها را بزرگترین پاسخ دندان شکن به رهبران آمریکا و آل سعود دانست و گفت: شکست های پی در پی استکبار جهانی و عوامل آنها در منطقه موجب شده تا از این گونه اعتراضات و ناآرامی ها در داخل کشور خوشحال شوند و به دنبال دامن زدن به ناآرامی ها و تحریک جوانان ایران باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که در سال ۸۸ حمایت های بی دریغ آمریکا و هزینه های بسیار آنها برای ناامنی ایران نتیجه ای برای آنها نداشت و پاسخ دندان شکنی از ملت ایران دریافت کردند، قطعاً در شرایط کنونی هم توطئه آنها با حضور آگاهانه مردم در میدان با شکست مواجه می شود.

نظر شما