شناسهٔ خبر: 142523 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت

جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است، از ادامه‌ی بررسی‌ها در جلسه چهارشنبه ۶ دی‌ماه کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور «لایحه جامع قانون انتخابات» را ارزشمند توصیف کرد و در مورد جزییات این لایحه اظهار داشت: قوانین متعددی که در ارتباط با انتخابات وجود داشته و گاهاً دارای ابهام بودند در این قانون شفاف شده‌ است.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از قوانین با هم تداخل داشتند که در این لایحه اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تدوین لایحه، کار بسیار گسترده‌ای است که دوستان ما در حال انجام آن هستند و طبیعی است که نظر شورای نگهبان و مجلس هم در آن لحاظ شده است.  

جبارزاده، مهم‌ّترین ویژگی قانون جامع انتخابات را شفاف بودن دانست و تصریح کرد: همه آنچه که در عمل احساس می‌شد دارای اشکال است در این قانون رفع می‌شود؛ چرا که قانون باید جامع و پاسخگو باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور، یکی دیگر از ویژگی‌های قانون جامع انتخابات را حذف قوانین غیرضروری عنوان کرد و افزود: برخی از قوانینی که نیاز به ادغام داشتند نیز ادغام شده‌اند.  

جبارزاده با بیان اینکه لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است، از ادامه‌ی بررسی‌ها در جلسه چهارشنبه ۶ دی‌ماه کمیسیون خبر داد و در مورد زمان نهایی شدن لایحه و تقدیم آن به مجلس اظهار داشت: این قانون، مواد و تبصره‌های متعددی دارد و احتمال دارد که بررسی‌ها، چند جلسه دیگر به طول انجامد.  

نظر شما