شناسهٔ خبر: 142520 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات جلسه ولایتی با وزرای علوم و بهداشت درباره دانشگاه آزاد

ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد جزئیاتی از نشست اخیر خود با وزرای علوم و بهداشت درباره دانشگاه آزاد مطرح کرد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در حاشیه هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحانی بیرونی در جمع خبرنگاران درباره حذف بودجه‌های پژوهشی و اقدامات لازم برای بازگرداندن بودجه‌های پژوهشی در لایحه بودجه، اظهار داشت: دولت هر چقدر که می‌تواند مساعدت لازم را انجام دهد، ما در دانشگاه آزاد نیز ۱۰ درصد از بودجه امسال را صرف پژوهش کرده‌ایم.

وی افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد طرح‌های بسیار ارزشمند و نوآورانه‌ای را مطرح کردند که به زودی آثار این پژوهش‌ها ممشخص می‌شود.

ولایتی ادامه داد: بدون پژوهش شاهد پیشرفت نخواهیم بود یعنی بدون پژوهش علم در جا می‌زند لذا خوب است که اساتید ما چیزهایی را تدریس می‌کنند که خودشان در پژوهش به دست آوردند.

رئیس هئیت موسس و هئیت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دانش‌محور داشته باشیم حتما باید این دانش مبتنی بر پژوهش باشد علم تقلیدی موجب پیشرفت اقتصادی نخواهد شد، لذا اقتصاد مقاومتی نیز باید مبتنی بر پژوهش باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام تاکید کرد: هر کجا که جمهوری اسلامی به مباحث پژوهشی اهمیت بیشتری داده شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم، لذا در حوزه‌های نظامی، دفاعی و هسته‌ای همچنین در حوزه پزشکی هم نسبت به سایر رشته‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

ولایتی افزود: در بیمارستان مسیح دانشوری پژوهشگران کارهای مهمی انجام دادند در رابطه با میکروب سل و بیماری سل پژوهش‌هایی انجام دادیم که در دنیا به عنوان مرجع محسوب می‌شود.

رئیس هئیت موسس و هئیت امنا دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات نشست وی با وزیر بهداشت و وزیر علوم درباره دانشگاه آزاد  گفت: با توجه به عنایتی که آقای غلامی به امر آموزش عالی دارند و اینکه دانشگاه آزاد تقریباً ۳۰ تا ۴۵ درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد، قول همکاری نزدیک با دانشگاه آزاد و مساعدت را داشتند تا دانشگاه آزاد در بعضی رشته‌ها به خصوص رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پیشرفت کند.

نظر شما