شناسهٔ خبر: 142012 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضا بیگی در نطق میان دستور:

مدیرعامل وقت راه آهن پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرد

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» وی با بیان اینکه مدیرعامل وقت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که خود را مقصر اصلی این فاجعه اعلام کرده بود و مستعفی شده بود، چند ماهی است که پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرده و به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شده است

به گزارش«نماینده» احمد علیرضا بیگی در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج گفت: سحرگاه یک سال پیش در چنین روزی در اثر حادثه تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان 50 نفر از زوار امام رضا (ع) جان باختند که این حادثه یکی از پرخسارت ترین حوادث ریلی کشور محسوب می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران در 24 آذرماه سال 95 به استحضار نمایندگان رسید، افزود: در بند (ج) این گزارش صدور احکام قضایی و جزایی از قوه قضائیه درخواست شده بود و از دولت خواسته شده بود که اقدامات لازم برای برکناری و عزل مدیرانی که در این حادثه مقصر بودند مبذول دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری دادستان سمنان از اعلام جرم علیه 4 نفر از مقامات کشوری مقصر در این حادثه خبر داد و همین مقام قضایی اسفند سال گذشته از صدور قرار عدم صلاحیت و ارجاع آن به دادسرای تهران خبر داده بود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه از سوی دیگر پرداخت دیه از سوی بیمه موکول به اعلام رضایت اولیای دم شده بود، یادآور شد: ملت و نمایندگان ملت، خواستار تعیین مقصران و برخورد با آنها هستند، حتی اگر موضوع رضایت از جانب اولیای دم اتفاق افتاده باشد، جنبه عمومی موضوع باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا موارد مشابه تکرار نشود و درس عبرت برای مدیران خاطی کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه سیاسی در برخورد با مقصران حادثه آزاردهنده است، افزود: آوردن وزیر برای جلسه استیضاح با کارشکنی هیات رئیسه مواجه بود و متاسفانه با همین نگاه سیاسی تمام قد پشتیبان وزیر راه قرار گرفتند و اعتبار خود را در گرو حمایت از خاطیان این فاجعه بزرگ ملی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل وقت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که خود را مقصر اصلی این فاجعه اعلام کرده بود و مستعفی شده بود، چند ماهی است که پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرده و به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شده است، ادامه داد: این نگاه پشتیبانی سیاسی با جنایت برخورد قطار، برخوردی متفاوت با حادثه پلاسکو رخ داد و برای حادثه پلاسکو و جانباختگان آن اعلام عزای عمومی شد و این حادثه بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما برای حادثه قطار سعی در لاپوشانی و به فراموشی سپردن حادثه شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از قوه قضائیه ، هیات رئیسه مجلس و کمیسیون عمران درخواست می کنم که نتایج صریح رسیدگی را هر چه سریع تر اعلام کنند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم نمی دانم به خانواده های قربانیان درباره این حادثه تألم بار چه پاسخی دهم و به مادری که از جنازه تنها فرزندش هیچ چیزی باقی نمانده و از بنده سوال می کند که کجا برای فرزندش اشک بریزد؟، چه پاسخی دهم.

علیرضا بیگی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت ادامه داد: به حاج قاسم سلیمانی و به ولایت پذیری این سردار سرافراز افتخار می کنیم. زمانی که 3 سال پیش از حاج قاسم سلیمانی سوال می کنند که رمز موفقیت شما که به عنوان یک شخصیت برجسته در جهان اسلامی شناخته شده اید، چیست؟ پاسخ می دهد که هر آنچه که از لسان مبارک مقام معظم رهبری شنیدم ، با ایمان آن را کلمه حق و راه پیروزی دانستم و در راستای تحقق آن جدیت داشتم.

وی با بیان اینکه این پیروزی حقانیت یک تفکر و نگرش را به اثبات رساند، تصریح کرد: اینکه تکیه بر قدرت درون زا، ضامن پیروزی است و اگر در عرصه اقتصادی اوضاع مان هر روز بدتر از دیروز است، به دلیل عدم تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه توسط دولت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتضای امروز اقتصاد کشور، قاسم سلیمانی و تفکر قاسم سلیمانی است تا فرمایشات مقام معظم رهبری را با ایمان و اخلاص عملی کند، افزود: پیام باارزش این پیروزی این است که فتح و ظفر در گرو پایبندی به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است و هر چه از این آرمان ها فاصله بگیریم، انتظار پیروزی توقع بیجایی است.

وی با بیان اینکه چگونه می توان باور کرد که انقلاب اسلامی وزرای هزارمیلیاردی را در دولت خود پذیرا باشد، ادامه داد: آنانی که پرونده تعارض، پرونده منافع شخصی شان با منفافع عمومی، آشکار و واضح است، لذا با این تفاسیر انتظار گشایش اقتصادی عبث و دست نیافتنی است.

علیرضا بیگی یادآور شد: امروز اقتصاد کشور قاسم سلیمانی را طلب می کند، پدید آوردن اقتصاد رانتی امروز یکی از آفت های اقتصادی کشور است و موضوع برندینگ سوخت نیز یکی از همین آفت های رانتی است که وزارت نفر بر اجرای آن اصرار دارد، در حالی که بنزین دارای قیمت تکلیفی است و در عین حال کالای واحدی بوده که امکان رقابت با محصولات دیگر را ندارد.

وی با بیان اینکه به بهانه رقابت خصوصی سازی، شرکت ملی پالایش و پخش دریافت بنزین از انبارهای شرکت نفت به جایگاه های عرضه سوخت را می خواهد به این شرکت ها واگذار کند، افزود: این یعنی یک حاشیه پرسود از قرار لیتری 25 تومان که برای آنها در نظر گرفته شده که با احتساب 80 میلیون لیتر مصرف روزانه ضرب در 365 روز سال، درآمد یک هزار میلیارد تومانی را برای این شرکت ها را به همراه دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر نفت در کمیسون انرژی بر توقف اجرای این طرح متعهد شد، ادامه داد: مصاحبه های بعدی حکایت از اصرار شرکت ملی پالایش و پخش بر ادامه این طرح ناصواب دارد، لذا بنده به همراه تعدادی از همکاران سوالی را در این باره به کمیسیون انرژی ارائه دادیم و مصرانه پیگیر این سوال بوده تا جلوی این اقدام رانتی وزارت نفت گرفته شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به هموطنان در استان کرمانشاه، تصریح کرد: هم میهنان ما در کرمانشاه بدانند که ایران پشتیبان آنها بوده و کرمانشاه باید به صحنه وحدت ملی برای پیشتیبانی از مردم مصیبت دیده تبدیل شود.

نظر شما