شناسهٔ خبر: 141794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

از منتقدان مسکن مهر بپرسید چرا بیمارستانی که شش‌‍ماه پیش ساختند کاملاً تخریب شد؟

فرهاد فلاحتی/2 نماینده مردم قائنات گفت: گویا نان عده‌ای در حاشیه سازی و درگیری است وگرنه هیچ‌کس در چنین شرایطی نرخ تعیین نمی‌کند.

به گزارش «نماینده» فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قائنات در مجلس، پیرامون حاشیه سازی هایی که در پی فاجعه ناگوار زلزله غرب کشور پیرامون تخریب مسکن مهر این منطقه صورت گرفت، اظهار داشت: گویی نان برخی در این درگیری‌ها و حاشیه سازی هاست وگرنه هیچ کس در چنین شرایطی نرخ تعیین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حادثه تلخ و ناگوار زلزله غرب کشور، استان کرمانشاه عزیز را درگیر کرده است، افزود: صدها نفر از مردم عزیز کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و نزدیک به هزار نفر مصدوم شده اند. طبیعی است که در چنین شرایطی درست‌ترین و عقلایی‌ترین اقدام، رسیدگی به حال مصدومین، بازسازی و امکانات رساندن به مردم باشد.

فلاحتی تصریح کرد: هر گونه موضوعی که مسئولان را از انجام مسئولیتشان دلسرد کند و یا بخواهد زحمات و خدماتی که مسئولان گذشته انجام داده اند را تحت الشعاع قرار دهد برخلاف مصالح عمومی کشور است و بیان چنین سخنانی از هر زبانی، منطبق بر منطق و خرد نیست.

نماینده مردم قائنات در ادامه بیان داشت: در اینکه مسکن مهر بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در حوزه مسکن را حل کرد شکی نیست، اما از آنجایی که حجم کار این پروژه گسترده بود بدیهی است که کار از نواقصی نیز برخوردار باشد. هرچند مسئولان استان کرمانشاه اعلام کردند که کمترین آمار فوتی در مسکن مهر وجود داشته است.

وی تاکید کرد: گفته مسئولان استان کرمانشاه حاکی از این مسئله است که کمترین اشکال هنگام ساخت مسکن مهر به لحاظ مقام سازی وجود داشته است.

فلاحتی ادامه داد: از افرادی که چنین حاشیه‌هایی را مطرح می‌کنند باید سوال شود که چرا بیمارستانی که کمتر از شش ماه پیش دولت یازدهم افتتاح کرد امروز بیشترین صدمه را دیده است!؟ هرچند قرار ما بر بیان چنین حرف‌ها و سخنانب نیست. ممکن است هر پروژه‌ای دارای نواقصی باشد که باید آن نواقص حل شود، اما در حال حاضر باید در جهت منافع عمومی حرکت کرده و تصمیم بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به جای اینکه با طرح چنین شایعاتی احساسات مردم را جریحه دار کنیم، باید جویای انتظارات و شرایط مردم باشیم تا بتوانیم بر روی آلام زلزله زدگان تسکین بگذاریم.

نظر شما