شناسهٔ خبر: 141637 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فاز جدید تعامل قوه قضاییه و گمرک در مبارزه با قاچاق کلید خورد

دادگاه با حضور مقامات ارشد دادستانی کل کشور در هرمزگان فاز جدید تعامل قوه قضاییه و مهمترین گمرک اجرایی کشور در مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شد.

به گزارش «نماینده»،  اواخر هفته گذشته هیئت بلند پایه از مقامات ارشد دادستانی کل کشور با حضور در استان هرمزگان از ظرفیتهای موجود در مبارزه با قاچاق بازدید و به بحث و تبادل نظر در خصوص فرایندهای مبارزه با قاچاق کالا پرداختند.

بخشی از این جلسات در دفتر ناظر گمرکات استان هرمزگان با حضور ناظر استان و معاونان وی برگزار شد و مسئولان ضمن حمایت از اقدامات انجام شده بر  ارتقا عملکرد در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کردند. در همین راستا نشستهایی  نیز با مسئولان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاههای متولی مبارزه با قاچاق کالا برگزار شد.

 با حضور این هیئت عالی رتبه از دادستانی کل کشور با همراهی مقاماتی از نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات در گمرک شهید رجایی بندر عباس فاز جدید تعامل قوه قضاییه و گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شد.

بر این اساس ۳روز نشست تخصصی و کارشناسی به منظور تبادل نظر و بررسی امکانات پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی و وضعیت قاچاق کالا در هرمزگان با حضور مقامات قوه قضاییه و گمرک استان، به تدوین صورت جلسه‌ای منجر شد که حکایت از تداوم جلسات در قالب کارگروه استانی دارد.

از جمله خروجی‌های این نشست توافق بر ایجاد کارگروه دائمی فنی و حقوقی برای  شناسایی مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا از سوی دستگاههای متولی در مبادی رسمی و غیر رسمی بوده است.

همچنین مقرر شد جلسات ماهیانه کارگروه مذکور با حضور مقامات یا نمایندگانی از دادستانی، گمرک،  نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات و سایر دستگاهها از جمله استاندارد، سازمان بنادر، انبارها، شرکتهای حمل و نقل حسب موضوع برگزار شود.

بهینه سازی سامانه جامع گمرکی و سامانه  سی سی اس سازمان بنادر و دریانوردی از جمله اهداف این کارگروه برای ارتقا روندها درمسیر مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد.

گفتنی است،  با تاکید و دستور نماینده  دادستان کل کشور، گمرک شهید رجایی و مجتمع بندری شهید رجایی  به عنوان دستگاههای پایلوت جهت احصا مشکلات موجود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تعیین شدند.

به گزارش تسنیم؛ مبارزه با قاچاق کالا با نکات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب  در ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار مسئولان دستگاههای مختلف قرار گرفته و با دستور دادستانی کل کشور این موضوع به یکی از اولویتهای دادستانی بدل شده است.

نظر شما