شناسهٔ خبر: 141554 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هشدار نسبت به تخریب باغ وقفی در شمال پایتخت

نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، نسبت به تخریب و خشک شدن درختان باغی در ناحیه ۹ منطقه یک هشدار داد.

به گزارش «نماینده»، زهرا نژادبهرام در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه باغی که موقوفه است و درختان آن تعمدا در حال خشک شدن است گفت: باغی که امروز به عنوان باغ اوقاف شناخته می شود تا سال ۳۲ تحت مالکیت حاج میرزا حسین حاج محمدعلی کنی بوده که وی به علت آنکه فرزندی نداشته این باغ ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربعی خود را وقف امور خیریه کرده که بر اساس شواهد و گزارش های محلی ملک وقف امام حسین (ع) بوده و شبکه آبرسانی به درختان باغ نیز بر اساس سلسله قنواتی بوده که از دوران گذشته داخل باغ تعبیه شده و البته سال هاست که نسبت به لایروبی آنها سهل انگاری شده است.

وی ادامه داد: آنچه باعث نگرانی دوستداران محیط زیست و منتخبین مردم تهران شده است اصرار مالک بر تغییر کاربری باغ مذکور از پهنه G۱۱۱ به کاربری مسکونی است تا حدی که در دوره مدیریت پیشین شهری تفاهم نامه دو طرفه مالک و شهرداری به منظور ایجاد چنین تغییری تا مراحل پایانی پیش برده شده بود که با اعتراضات مردمی به سرانجام نرسیده بود.

نژادبهرام تاکید کرد: در تابستان سال ۹۴ آتش سوزی مشکوکی در این باغ رخ داده که به گفته مسئولین وقت تعمدی و از جانب مالک به منظور از بین بردن باغ صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر گزارش های دریافتی حکایت از تداوم عدم آبیاری مناسب به درختان موجود در این باغ دارد و با یک بخش عظیمی از عرصه باغ را به محل تخلیه نخاله های ساخت و ساز تبدیل کرده اند.

نژادبهرام از هیات رئیسه شورا درخواست کرد بر اساس قوانین حاکم بر کشور نسبت به ضبط باغ مذکور و واگذاری مالکیت آن به شهرداری جهت تبدیل عرصه آن به فضای عمومی انجام شود.

نظر شما