شناسهٔ خبر: 141472 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نظر «باهنر» درباره تسخیر لانه جاسوسی

باهنر رییس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری معتقد است که اگر تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ دیرتر اتفاق می افتاد، بیشتر به ضرر ایران بود.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به فرارسیدن سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان ماه سال ۵۸ اظهار کرد: آمریکا از زمانی که نهضت حضرت امام(ره) آغاز شد، هیچ زمانی در مخالفت و خصومت با انقلاب کوتاهی نکرد. اوایل انقلاب که فعالیت های آمریکا کم سر و صدا بود، بعدها بر اساس اسناد اخذشده از لانه جاسوسی، معلوم شد که دولت مردان این کشور به طور غیر مستقیم مشغول توطئه، کودتا و بدنام کردن چهره های انقلابی هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر تسخیر لانه جاسوسی دیرتر اتفاق می داد، بیشتر به ضرر ما می شد گفت: عده ای همان زمان به طور ساده انگارانه ای می گفتند که ما با آمریکا مشکلی نداشتیم و می توانستیم با این کشور کنار بیاییم اما امروز کاملا مشخص شده که ما به هیچ وجه نمی توانیم با خوی استکباری حکام آمریکا کنار بیاییم و آن ها هم هیچ وقت نتوانسته اند با ما کنار بیایند.

باهنر اضافه کرد: البته ما در جنگ هایی که برد-باخت بود، جلو رفتیم و تجربه به دست آوردیم. اگر بخواهیم قدرت امروز جهان اسلام با محوریت جمهوری اسلامی را با قدرت مادی حضرت امام(ره)  در سال ۴۲ مقایسه کنیم، می بینیم که قدرت حضرت امام(ره) در آن سال ها، یک جفت نعلین، یک ردا و دنیایی اخلاص و ایمان بود. با این مقایسه مشخص می شود که چه کسی جلو و چه کسی عقب رفته است.

نماینده سابق مجلس در همین باره با بیان اینکه نه امروز ما ضعیف تر از آن زمان هستیم و نه آمریکا قوی تر از آن زمان گفت: ما بازی برد-باخت را به خوبی بلد هستیم. ما گفتیم که در جریان هسته ای بیاییم تجربه کنیم و وارد بازی برد-برد شویم و نشان دادیم که قدرت دیپلماسی قوی ای داریم. زمانی که آمریکا نمی خواهد به تعهد یک سال قبلش وفادار بماند، دیگر چه داعیه ای می تواند داشته باشد؟ آمریکا دیگر نه تنها با ما که با هیچ کشور دیگری نمی تواند مذاکره کند.

باهنر در پاسخ به این سوال که وقتی رئیس جمهور گفته، «کشورهای شرق آسیا مگر دیوانه اند با آمریکا مذاکره کنند»، آیا در اندیشه سیاسی روحانی تغییر ایجاد شده گفت: خیر؛ مواضع آقای روحانی همیشه همین بوده؛ به هر حال مقامات کشور در اعلام مواضع خود، محدودیت هایی دارند. با مواضعی که ترامپ از خود بروز می دهد، طبیعی است که مواضع ما هم کاملا «رو» شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور در زمان مذاکرات، اعتقادات امروزش را داشت اما بیان نمی کرد، تصریح کرد: ما آن زمان قرار بود که آزمون بکنیم نه اینکه به این آزمون امید داشتیم. مقام معظم رهبری بارها و بارها گفتند که آمریکایی ها روی تعهد خود باقی نخواهند ماند. آن ها می گفتند که ما متعهد می مانیم؛ ما هم آزمایش شان کردیم و مذاکره کردیم و الان داریم نتیجه را می بینیم که آن ها متعهد نیستند و بنابراین مذاکره کردن و حرف زدن دیگر معنا ندارد.

نظر شما