شناسهٔ خبر: 141367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قاسمی: ادعای عربستان مبنی بر مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک است

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به نشست مقام‌های سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوزین به کشور یمن در ریاض گفت: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی کشورمان برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است.

به گزارش «نماینده»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نشست مقام‌های سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوزین  به کشور یمن در ریاض گفت:  ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی کشورمان برای صلح در یمن  مضحک و بی اساس است.  

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات این تجاوز آن را محکوم نموده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در یمن را مردود می داند و در این راستا از هیچ کوششی برای پایان این جنگ خونبار و نفرت انگیز دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تکرار ادعاهای کذب در اجلاس ریاض از بار مسئولیت انسانی و بین المللی کسانی که جنایات شنیعی از قتل و تخریب مدارس و بیمارستانها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتکب شده اند، نخواهد کاست.

قاسمی با تاکید بر اینکه حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد:  به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفتگوهای فراگیر فراهم سازند.

نظر شما