شناسهٔ خبر: 141251 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حداد عادل: وزارت علوم هفته آینده صاحب وزیر خواهد شد

غلامعلی حدادعادل//  رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: با توجه به طولانی شدن دوران سرپرستی وزارت علوم و بی وزیر بودن این وزارتخانه، به نظر می رسد نمایندگان مجلس با رعایت مصلحت کلی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای دهند و وزارت علوم هفته آینده صاحب وزیر خواهد شد.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دارای تجربه ریاست بر دانشگاه است، آنطور که شنیده ام در چهار سال اخیر در اداره دانشگاه بوعلی همدان موفق بوده است.
وی افزود: تاکنون خبر ناراحت کننده ای از این دانشگاه نشنیده ام هرچند جریانات سیاسی، هر یک بر اساس مصالح و منافع خود ممکن است، نظری در این باره داشته باشند و طی چند روز گذشته شاهد برخی از آنها در فضای مجازی بوده ایم.
رئیس بنیاد سعدی اضافه کرد: تحقیق از افراد آگاه به امور دانشگاه بوعلی نشان از عملکرد خوب و مثبت آقای غلامی دارد.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.  
وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.  
غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.  
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.  
غلامی در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.  
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.  
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.  

نظر شما