شناسهٔ خبر: 141134 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعدام زنجانی پیش از بازگشت اموال، جعبه سیاه اطلاعات را از بین می برد

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس،گفت:باید تا رقم آخر بدهی باید از بابک زنجانی دریافت شود و پس از آن اجرای مجازات صورت گیرد.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی، با اشاره به اظهارات بابک زنجانی درباره اینکه پول دارم اما یک ریال هم نمی دهم، گفت: باید تا قران و رقم آخر بدهی باید از بابک زنجانی دریافت شود و پس از آن اجرای مجازات صورت گیرد، چراکه بیت المال نباید تضییع شود، لذا تمام سازمان های دخیل باید در این زمینه  با یکدیگر همکاری کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به موضوع شناسایی اموال بابک زنجانی ورود کنند، افزود: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید با دستگاه قضایی همکاری کنند تا مشخص شود که بابک زنجانی اموال را به نام کسانی چه کسانی زده است و مقداری از اموال که در خارج از کشور قرار دارد، باید شناسایی و عودت داده شود.

تمام ابهامات پرونده بابک زنجانی باید شفاف شود 

داداشی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا بیت المال به خزانه باز گردد.

 وی با اشاره به عدم شفافیت ها در پرونده بابک زنجانی، یادآور شد: تمام ابهامات پرونده بابک زنجانی باید شفاف شود و سپس درباره اجرای حکم اعدام تصمیم گیری شود، البته تصمیم گیری نهایی در این باره با دستگاه‌های قضایی است و اگر مقرر شده حکم اعدام  اجرا شود توسط این دستگاه اجرا می شود و این حکم براساس قانون و موازین شرعی صادر می شود.

 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخشی از اموال مردم در خارج از کشور قرار دارد که باید به کشور بازگردد، لذا  اگر بدون بازگشت اموال متهم نفتی اعدام شود به بیت المال آسیب رسیده است و با اعدام زنجانی پیش از بازگشت اموال، جعبه سیاه اطلاعات از بین می رود.

نظر شما