شناسهٔ خبر: 140884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسکو: تروریستی خواندن سپاه، شکست تروریسم را با مانع مواجه می‌کند

مسکو یک منبع در وزارت خارجه روسیه گفت که اتهام زنی به سپاه پاسداران ایران، نتایجی منفی برای منطقه و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، یک منبع در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران از سوی آمریکا، شکست تروریسم را با مانع مواجه می‌کند.

این منبع گفت که اتهام زنی به سپاه پاسداران ایران، نتایجی منفی برای منطقه و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

این منبع افزود: آمریکا دستگاه نظامی یک کشور را به تروریسم متهم می‌کند و این امر ممکن است تهران را به اتخاذ تدابیری برای واکنش تشویق کند.

وی گفت: به نظر ما، اتهام زنی به سپاه پاسدارن در سایه اوضاع کنونی در سوریه، با منطق غلط آمریکا، همسو است و اینگونه اتهامات به نابودی تروریسم نمی‌انجامد، بلکه بر عکس، شکست تروریسم را با مانع مواجه می‌کند، زیرا اینگونه اتهامات در درجه اول به دنبال کاهش فشارهای نظامی علیه تروریست‌ها است.

وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که هدف واشنگتن از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گامی به سوی لغو توافق هسته‌ای است.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی نمی‌داند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره اقدام آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، گفته بود: آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی خودشان را منزوی تر می کنند و در چشم ملت ما منفورتر می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مقامات آمریکایی چنین اشتباه راهبردی مرتکب شوند جمهوری اسلامی ایران حتما اقدام متقابل خواهد کرد؛ البته اقداماتی طراحی شده است که در زمان مناسب اعلام می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که سپاه پاسداران افتخاری برای کشورمان، ضامن دفاع از میهن و تداوم انقلاب و دفاع کننده از مرزهای کشورمان بوده و هست و نقش سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی نیز نقشی بسیار درخشان است.

نظر شما