شناسهٔ خبر: 140721 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

مخالف جدی استرداد نگار قدس کنی به آمریکا هستیم

قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به طور جدی مخالف استرداد نگار قدس کنی به آمریکا است، گفت: با وجود بارداری و شرایط مزاجی بسیار بد وی در زندان استرالیا، دولت این کشورهیچ همکاری با ایران نمی کند.

به گزارش «نماینده»، حسن قشقاوی با اشاره به زندانی شدن نگار قدس کنی در زندان زنان استرالیا به بهانه نقض تحریم های آمریکا، گفت: با توجه به شرایط جسمانی خاص خانم کنی، مبنی بر بارداری وی، وزارت امور خارجه طی این چند ماه، چه از داخل کشور و چه از طریق نمایندگی ایران در استرالیا، به طور جدی پیگیر موضوع بوده و رایزنی هایی را انجام داده است، حتی سفیر استرالیا نیز احضار شده، اما متاسفانه شاهد بی اعتنایی شگفت انگیز دولت استرالیا نسبت به این امر انسانی هستیم.

ادعای نقض تحریم آمریکا از جانب قدس کنی، اثبات شده نیست

وی با تاکید بر اینکه نگار قدس کنی هم بی گناه و هم باردار است، افزود: هر گونه ادعایی در خصوص نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، توسط این خانم اثبات نشده و واقعی نیست.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت استرالیا که تحت تاثیر دولت آمریکا است، با وجود تمام شعارهای حقوق بشری و انسانی خود، نه تنها حاضر نیست کم ترین اصول اخلاقی، انسانی و حقوق بشری را در مورد این خانم که باردار بوده و هم اکنون در شرایط جسمانی نامناسبی به سر می برد، رعایت کند، حتی حاضر به همکاری با نمایندگی ایران در این کشور برای رسیدگی به وضعیت جسمانی وی نیست.

کشورهای جهان سومی بهتر از استرالیای مدعی حقوق زنان عمل می کنند

وی با بیان اینکه موارد مشابه زیادی در این زمینه داریم، اما بسیاری از کشورها و حتی کشورهای جهان سومی متحد غرب، در این زمینه بهتر عمل کرده و به این گونه شرایط رسیدگی می کنند، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از طرف دولت استرالیا به طور شگفت انگیزی شاهد نقض آشکار حقوق یک زن، آن هم زن باردار هستیم و تمام کوشش های ایران تا الان بی نتیجه مانده است.

ایران با استرداد قدس کنی به آمریکا به شدت مخالف است

قشقاوی با بیان اینکه با توجه به بی گناهی نگار قدس کنی، ایران به شدت مخالف استرداد وی به آمریکا است، توضیح داد: همانطور که گفتم موارد مشابهی را در کشورهای مختلف شاهدیم اما حتی کشورهای جهان سوم مسلمان و غیر مسلمان هم فورا به درخواست آمریکا جواب مثبت نمی دهند، بلکه فرآیند را بررسی می کنند.

شرایط جسمانی قدس کنی بسیار نامناسب است

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت استرالیا تاکنون نسبت به بی گناه بودن قدس کنی اقدامی انجام نداده است، و وی در وضعیت مزاجی بسیار نامناسبی به سر می برد، افزود: علاوه بر این دولت استرالیا با تمام ادعاهای خود در مورد حقوق زنان، تاکنون به سفارت ایران پاسخ مثبتی در خصوص دسترسی‌های لازم برای رسیدگی به وضعیت این خانم را نداده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه پیگیری خود در خصوص آزادی نگار قدس کنی را در چهارچوب روابط دیپلماتیک انجام می‌دهد، گفت: در مورد قوای دیگر، شنیده ام که قوه‌ی قضاییه در این زمینه اقداماتی انجام داده است. مجلس نیز یک نهاد مستقل بوده و در این زمینه صاحب اختیاراست.

بنابراین گزراش، نگار قدس کنی، به بهانه نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در زندان زنان استرالیا زندانی شده و با توجه به طی کردن ماه های پایانی دوران بارداری خود، در شرایط جسمانی نامساعدی قرار دارد.

نظر شما