شناسهٔ خبر: 140694 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خلاء قانونی در ساماندهی کودکان کار و متکدی

محجوب43 عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: برای جمع آوری دائمی کودکان کار و متکدی با خلاء قانونی روبرو هستیم و نیاز است دولت لایحه ای به مجلس ارسال کند.

 به گزارش «نماینده»، علیرضا محجوب در رابطه با اظهارات فرماندار تهران مبنی بر جمع آوری ۱۰۰۰ کودک متکدی از سطح شهر تهران با ارزیایی مثبت طرح جمع آوری کودک، اظهارداشت: انتظار می رود با تداوم اجرای این طرح دیگر شاهد تکدی گری و کار کودکان در پایتخت نباشیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مقاوله نامه محو بدترین اشکار کار کودک به دولت ها اشد برخورد با سوء استفاده کنندگان از کودکان را توصیه کرده است، گفت: در این مقاوله نامه در مورد مشاوره و راهنمایی مواردی ذکر نشده است زیرا اصل کار کودکان در خیابان مفسده انگیز است و کودکان را در معرض بزه دیدگی قرار می دهد.

وی با تاکید بر لزوم جمع آوری تمامی کودکان کار و متکدی در رابطه با برخی انتقادات نسبت به نحوه اجرای این طرح، گفت: لازمه شناسایی و برخورد با سوء استفاده کنندگان و مافیا جمع آوری کودکان کار و متکدی است و تا زمانی که این مهم تحقق نیابد توفیقی در بهبود وضعیت کودکان و شناسایی مافیا حاصل نمی شود بنابراین دستگاه های متولی باید نسبت به این انتقادات بی توجه باشند به نظر می رسد مخالفان این طرح طرفداران کار کودک باشند.

محجوب یادآور شد: نمی توان تنها با معلول که به سبب تامین نیازهای مالی به تکدی گری در خیابان ها روی آورده برخورد کرد بلکه باید با علت ها یعنی افرادی که زمینه حضور کودکان در خیابان ها را فراهم کرده اند، برخورد کرد.

وی با یادآوری اینکه جمع آوری کودکان کار و متکدی شرط اولیه شناسایی مافیا است، تصریح کرد: جمع آوری مقدمه شناسایی است و انتظار می رود با تلاش تمامی دستگاه ها باندهای استثمار کودکان شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شود تا دیگر شاهد حضور این کودکان در سطح خیابان ها نباشیم.

محجوب با تاکید بر اینکه محو اشکال کار کودک با جمع آوری کودکان کار و خیابانی امکان پذیر نیست، گفت: دولت مکلف است بعد از جمع آوری کودکان برنامه ریزی مشخصی را برای بهبود وضعیت آنها طراحی و تدوین کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه برای با جمع آوری دائمی کودکان کار و متکدی با خلاء قانونی روبرو هستیم، افزود: در این رابطه قانون تعریف شده مشخصی وجود ندارد بنابراین نیاز است دولت لایحه ای را تدوین و به مجلس ارسال کند.

نظر شما