شناسهٔ خبر: 140627 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

ادامه برجام با ۵ منهای آمریکا خوش‌بینی بی‌جا است

ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند می توانند برجام را با ۱ - ۵ ادامه دهند، در حالی که این تصور یک خوش بینی بی جاست.

به گزارش «نماینده»، حمید رضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب با رفتارهای خصمانه آمریکا اظهار داشت: مجلس وظیفه دولت را در این رابطه کاملا مشخص کرده است؛ این قانون چندین بند دارد که دولت باید براساس مصوبه مجلس آن را اجرایی کند.

وی افزود: بازگشت به شرایط گذشته به ویژه بازگشت به همان غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، فعال سازی سایت هسته‌ای فردو در بخش تحقیقات، افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده در جهت تامین نیاز کشور و... اقداماتی است که دولت باید انجام دهد.

ترقی تصریح کرد: همچنین دولت باید به سمت خارج کردن دلار از نظام بانکی و معاملاتیِ بین المللی حرکت کرده و در معاملاتش با کشورهای خارجی از دلار به عنوان واحد پولی استفاده نکند.

مسئول بین الملل حزب موتلفه با بیان اینکه اقدامات پیش بینی شده مجلس مبنی بر مقابله به مثل با اقدامات خصمانه امریکا در عرصه بین الملل بسیار موثر خواهد بود، ادامه داد: نگاهی که چندی پیش برخی دولتمردان مبنی بر ادامه برجام بدون امریکایی‌ها و تنها با حضور کشورهای اروپایی دنبال می کردند به هیچ وجه نگاه مورد قبولی نیست چرا که هرگونه اقدام کشورهای اروپایی متاثر از سیاست‌های شوم آمریکایی هاست، بنابراین اروپایی‌ها نمی‌توانند فعالیتی مستقل از سیاست‌های امریکایی‌ها در حوزه بین الملل به ویژه در بحث لغو تحریم‌ها و بحث هسته‌ای ایران داشته باشند.

وی در پایان برجام بدون آمریکا را تنها یک خوش بینی بی جا از سوی مدعیان این تفکر برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند می توانند برجام را با ۱ - ۵ ادامه دهند، در حالی که این تصور یک خوش بینی بی جاست.

نظر شما