شناسهٔ خبر: 140149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رویکرد حزب مؤتلفه نسبت به دولت در ۴ بند به تصویب رسید

ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری شورای مرکزی احزاب آسیایی در آذرماه خبرداد و گفت: ارتباط حزب مؤتلفه با دولت مبتنی بر ۴ رویکرد به تصویب اعضای حزب رسید.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به برنامه حزب مؤتلفه در ارتباط با دولت دوازدهم اظهار داشت: ما درباره وضعیت جدید سیاسی ارزیابی و بررسی‌هایی انجام داده‌ایم که در همین زمینه و در ارتباط با نوع مواجهه حزب مؤتلفه با دولت ۴ بند را به تصویب رساندیم.

ترقی با اشاره به این ۴ رویکرد نسبت به دولت دوازدهم تصریح کرد: موضع اول این مصوبه «حمایت حکیمانه از نقاط مثبت دولت در راستای سیاست‌های رهبری» و مطالبات ایشان است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی دومین بند از این ۴ رویکرد را «رصد هوشمندانه عملکرد دولت و مواضع آن‌ها» دانست و گفت: این رصد مبتنی بر وعده‌های رئیس‌جمهور انجام می‌شود و ما بررسی می‌کنیم این دولت چقدر در ریل برنامه‌های کلان ازجمله برنامه ششم حرکت می‌کند.

وی «نقد منصفانه نسبت به عملکرد دولت» را سومین بند از این مصوبه عنوان کرد و گفت: ما نسبت به آن بخش از عملکرد دولت که خارج از چارچوب و منافع مردم باشد انتقادات لازم را انجام خواهیم داد.

ترقی چهارمین بند از این مصوبه را مربوط به جدال روشنگرانه با دولت مطرح کرد و ادامه داد: در ارتباط با موضوعاتی که به نظر می‌رسد با مواضع رهبری و سیاست‌های کلان نظام مغایرت داشته باشد ما جدال روشنگرانه خواهیم داشت و این ۴ رویکرد به‌عنوان نحوه مواجهه ما با دولت در حزب به تصویب رسید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین درباره نشست احزاب آسیایی از برگزاری شورای مرکزی این نشست در آذرماه خبرداد و گفت: طبق روال، مکاتبات و ارتباط ما با اتحادیه احزاب سیاسی آسیا ادامه دارد.

نظر شما