شناسهٔ خبر: 140143 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

قرار نبود برجام پای بازرسان آژانس را به مراکز نظامی مملکت باز کند!

احد آزادیخواه عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگر قرار باشد آژانس به مراکز نظامی و امنیتی ما دست پیدا کند یعنی عملا عنان مدیریت امنیتی کشور از دست ما خارج خواهد شد .

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادی خواه، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به ادعای اخیر آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه طبق برجام آژانس می تواند از مراکز نظامی و غیرنظامی ایران بازدید کند، اظهار داشت: در برجامی که به مردم گزارش شد موضوعی تحت عنوان امکان دستیابی و دسترسی آژانس به مراکز نظامی و غیرنظامی مطرح نشد.

وی افزود: این موضوع نه تنها به لحاظ عرف دیپلماتیک که دارای قانون و قواعدی است و هرگز بازدید آژانس از مراکز نظامی و غیرنظامی ایران را نمی پذیرد بلکه اگر بخواهیم این موضوع از نگاه توده مردم نیز پذیرفته شدنی نیست.

آزادی خواه تصریح کرد: ما در بحث مبارزه با داعش ظرف ۲۴ ساعت تدبیر کردیم و با ۶ موشک تمام مراکز امنیتی و نظامی داعش را در هم شکستیم اگر قرار باشد آژانس به مراکز نظامی و امنیتی ما دست پیدا کند یعنی عملا عنان مدیریت امنیتی کشور از دست ما خارج خواهد شد و این موضوع نه تنها با امنیت ملی کشور سازگاری ندارد بلکه به صلاح کشور هم نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ادعای یوکیو آمانو را بی اساس خواند و خاطرنشان کرد: اگر ادعای آژانس محرز شود، واکنش جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به این موضوع قاطعانه باشد، مقابله کند و اجازه ندهد که آژانس هر گونه تصمیم یک سویه ای را برای جمهوری اسلامی اتخاذ کند.

نظر شما