شناسهٔ خبر: 140090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرزاده:

تعطیلی واحدهای پیام نور در شهرستان‌ها موجد آسیب‌های اجتماعی است/ بررسی تغییرات اساسنامه دانشگاه در کمیسیون آموزش مجلس

میرزاده43 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر قرار باشد با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور، واحدهای دانشگاهی در شهرستان ها تعطیل شوند، آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی ایجاد می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدحمایت میرزاده در واکنش به اظهارات معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه اساسنامه دانشگاه پیام‌نور دو ماه پیش اصلاح و به این دانشگاه ابلاغ شده است، گفت: تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور بیشتر سبب تمرکزگرایی شده و این مهم بر خلاف سیاست تمرکززدایی، کوچک کردن مراکز استانها، محرومیت زدایی و غیره است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پاسخگوی مجلس شورای اسلامی و دانشجویان پیام نور باشد، اظهار کرد: باید اذعان کرد اگر قرار باشد با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور واحدهای دانشگاهی در شهرستان ها و مناطق محروم تعطیل شوند و معیار را صرفا تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی درنظر گرفت، بروز آسیب های اجتماعی و نارضایتی مردم نتیجه این تغییرات خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس موارد مذکور بررسی ماده (۲۳۶) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاعی در خصوص انجام تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور در دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به تعطیلات تابستانی مجلس، بررسی این مهم در مهرماه سال جاری و در جلسات آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه پیام نور این مهم را با تعامل رفع کنند و بررسی آن به مجلس شورای اسلامی نرسد.

نظر شما