شناسهٔ خبر: 139917 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عناصر ضدانقلاب به جان ساکنین اقلیم کردستان افتادند/ واکنش مردمی به جنایت ضدانقلاب

عملیات تروریستی منافقین ساکنین روستای گوندژور در منطقه چومان اقلیم کردستان عراق پس از کشته شدن دو برادر و زخمی شدن دو نفر دیگر توسط اعضای گروهک کومله انقلابیون زحمتکشان کردستان ایران کلیه مقرها و مراکز آنان را در منطقه به آتش کشیدند.

به گزارش «نماینده» روز جمعه نیروهای گروهک ضدانقلاب کومله در روستایی در اقلیم کردستان عراق پس از درگیری با ساکنین روستا، دو برادر را کشته و دو برادر دیگر را زخمی کردند.

مردم محل در واکنش به این جنایت ضدانقلاب به آنان حمله ور شده و کلیه مقرها و مراکز آنان را در منطقه به آتش کشیدند.

یکی از روزنامه‌نگاران کرد مستقر در محل به شبکه خبری nrt گفته که کومله تاکنون در این منطقه توان هیچ عملیاتی را بر علیه ایران نداشته است اما به جان مردم محل افتاده و دو نفر را کشته و دو نفر دیگر را هم زخمی کرده‌اند.

کمال چومانی اعلام کرده است: روستای گوندژور در شمال غربی شهرستان چومان سه مقر حزبی دمکرات کردستان، دمکرات کردستان ایران و کومله زحمتکشان کردستان را در خود جای داده است.

به گفته این روزنامه‌نگار کرد وجود این عناصر در منطقه نگرانی و اعتراض مردم را در پی داشته است زیرا اراضی ملکی مردم را به زور تصاحب کرده‌اند.

اعضای گروهک تروریستی کومله که باغ و ملک شخصی یک خانواده را تصاحب کرده بودند با اعتراض آنان روبرو شده و در حالیکه معترضان هیچگونه سلاح گرمی در اختیار نداشته‌اند با حمله اعضای کومله روبرو شده و در نتیجه آن دو برادر کشته شده و دو بردار دیگر آنان نیز زخمی شده اند.

کمال چومانی همچنین گفته است که مردم محل از اقدام کومله به شدت به تنگ آمده و شمار زیادی از آنان جهت مقابله با این گروهک تسلیح شده‌اند. آنان هیچ اطمینانی به حکومت اقلیم کردستان ندارند زیرا معتقدند که در گذشته هم حقوق آنان پایمال شده است. مردم محل در اثر این عصبانیت تمامی مقرهای هر دو جناح دمکرات و کومله را به آتش کشیدند.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان چومان اعلام کرد که دو برادر به نام‌های فرمان اسکندر ۳۲ ساله و لقمان اسکندر ۳۷ ساله، کشته و دو عضو دیگر همین خانواده به نام‌های بختیار اسکندر ۳۱ ساله و مصطفی اسکندر ۳۵ ساله زخمی شده‌اند.

نزدیک به یک سال است که اعضای گروهک‌های دمکرات و کومله در مناطق مرزی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در خاک اقلیم کردستان عراق مستقر شده‌اند.

فرماندار چومان هم از دستگیری اعضای گروهک کومله خبر داده است. احمد قادر گفته است که عامل اصلی این جنایت، تعرض اعضای کومله به باغات و اراضی شخصی مردم بوده است.

وی از تشکیل جلسه شورای تامین شهرستان خبر داده است و گفته است که در چارچوب قوانین اقلیم کردستان با عاملان این جنایت برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که مردم محل پس از حمله به مقرهای احزاب ضدانقلاب شماری از آنان را دستگیر کرده‌اند. معترضان اعلام کرده‌اند که تا گروهک کومله عاملین اصلی این جنایت را تسلیم نکند دستگیرشدگان آزاد نخواهند شد. اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که ۱۳ عضو این گروهک‌ها از سوی مردم دستگیر شده‌اند.

نظر شما