شناسهٔ خبر: 139907 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

افشاگری کریمی قدوسی و انکار دولتی ها

کریمی قدوسی43 با آنکه رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد بارها با ذکر اسامی برخی از معاونین رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت اعلام کرد که این افراد دارای گرین کارت یا تابعیت بیگانه هستند اما دفتر رئیس جمهور بدون اشاره ای به این اسامی و موضع رد یا تائید آن، در اطلاعیه مبهم به کلی گویی پرداخت.

به گزارش«نماینده»، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه در مصاحبه های خود با خبرنگار ما به صراحت نام برخی از معاونین رئیس جمهور، مسئولین نهاد ریاست جمهوری و مقامات دولتی را ذکر کرد و از داشتن تابعیت بیگانه، گرین کارت توسط آنها و حتی خانواده هاشان سخن گفت.

در مصاحبه این نماینده با افکار نیوز تحت عنوان «پشت پرده منتفی شدن وزارت نهاوندیان و مولاوردی/ همسر یک وزیر پیشنهادی خارجی است» به صراحت گفته شده که آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور گرین کارت آمریکا دارد.

یا در مطب «سلطانی فر، ابتکار و انصاری دارای گرین کارت آمریکا/ خانواده های این افراد مظنون به داشتن اقامت آمریکا» که روز چهارشنبه 25 مرداد منتشر شد، ذکر شد که سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور و جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور دارای گرین کارت آمریکا هستند.

همچنین ذکر شد که علاوه بر ابتکار بعنوان معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، همسر و فرزند وی نیز مظنون به داشتن گرین کارت هستند. علاوه بر  انصاری، فرزند انصاری هم داردای گرین کارت آمریکا است و در این کشور اقامت دارد.

همچنین در مطلبی تحت عنوان «اطلاعات جدیدی از دو تابعیتی ها/ از حضور دسته جمعی خانواده یک وزیر فعلی در خارج تا اقامت عروس وزیر دیگر در آمریکا»، که روز پنچ شنبه 26 مرداد منتشر شده، به صراحت ذکر شده که بر اساس اسناد و مدارک موجود،  محمدعلی شعبانی مشاور وزیر امور خارجه و همچنین همسر، فرزندان و حتی عروس برخی از وزرای فعلی (دولت یازدهم) یا تابعیت بیگانه داشته و یا گرین کارت دارند. حتی گفته می شود که فرزندان و همسر یک وزیر فعلی در خارج از کشور اقامت دارند.

اما بعد از این اظهارات رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه، دفتر رئیس‌جمهور در روز پنچ شنبه 26 مرداد اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد کرد که اظهارات اخیر آقای کریمی قدوسی در وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تکرار دروغ در مورد دوتابعیتی بودن برخی مسئولان دولت، از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی است.

در این اطلاعیه هیچ اشاره ای به اسامی ذکر شده در اظهارات کریمی قدوسی نشد. اطلاعیه ای مبهم و کلی گویی بدون اشاره به اسامی ذکر شده در مصاحبه های نماینده مشهد.

با آنکه نماینده مشهد در هر مصاحبه خود چندین اسم اعلام کرد و به صراحت مشخص کرد که کدام معاونین گرین کارت دارند، اما در بیانیه دفتر رئیس جمهور هیچ اشاره ای به این اسامی نشد.

انتظار این بود که بیانیه رئیس جمهور به اسامی اشاره می کرد و اگر واقعا این افراد گرین کارت ندارند، به صراحت ذکر می شد که این افراد گرین کارت ندارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور که در 26 مرداد شخص نهاوندیان بود و با آنکه کریمی قدوسی در مصاحبه های خود چندین بار اعلام کرد که وی گرین کارت دارد، در این بیانیه حداقل به وضعیت خود هم اشاره نکرد و رد یا تائید آن مطلبی گفته نشد.

این اطلاعیه مبهم دفتر رئیس جمهور باعث شد تا کریمی قدوسی روز چهارشنبه اول شهریور در مصاحبه ای تحت عنوان «هویت چهار جاسوس تیم مذاکرات/ سه جاسوس فراری و از ایران خارج شدند» اعلام کند که سیروس ناصری، عبدالرسول دری اصفهانی، محمد علی شعبانی و شخصی به اسم مشکور چهار جاسوس نفوذی در تیم مذاکرات بودند.

حال دفتر رئیس جمهور که در اطلاعیه خود هیچ اشاره ای به وضعیت افراد نامبرده نکرد و حتی منکر حضور جاسوس در تیم مذاکرات شد، انتظار می رود حداقل این بار که ریاست دفتر به محمود واعظی رسید با صدور اطلاعیه دیگر در مورد هویت این چهار نفر توضیح دهد.

نظر شما