شناسهٔ خبر: 139877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هدف عملیات عرسال تامین امنیت کامل لبنان است/ پیروزی بسیار بزرگی در راه است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هدف از عملیات جرود عرسال را بیرون راندن داعش از باقی مانده خاک لبنان و تامین امنیت کامل مرزهای این کشور با سوریه دانست.

به گزارش «نماینده»، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان  طی سخنانی از رزمندگان حاضر در جرود عرسال که متشکل از نیروهای ارتش سوریه، ارتش لبنان و نیروهای مقاومت هستند نهایت قدردانی را به عمل آورد.

سید حسن نصرالله گفت: از اهداف این عملیات بیرون راندن داعش از باقی مانده خاک لبنان و تامین امنیت کامل مرزهای لبنان با سوریه است.

تعیین سرنوشت لبنانی های ربوده شده در عملیات جرود عرسال

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف عملیات جرود عرسال تعیین سرنوشت لبنانی های ربوده شده توسط داعش است، افزود: همچنین در موضوع مربوط به سوریه نیز بازپس گیری کامل قلمون غربی تا مرزهای لبنان نیز از هدف های این عملیات است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما به خاطر همه هدف ها برای لبنان و سوریه می جنگیم، چرا که نمی توان نبرد را مجزا از هم دانست و ما در ششمین روز از عملیات جرود عرسال دستاوردهای بسیار مهمی را در دو جبهه محقق ساخته ایم.

نصرالله اظهار داشت: ارتش لبنان در عملیاتی دقیق و حرفه ای این دستاورد بزرگ را با کمترین هزینه انسانی ممکن محقق ساخت و از زمان شروع عملیات با نام «ان عدتم عدنا» ۲۰ کیلومتر از خاک لبنان آزاد شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: مساحت مناطق لبنانی آزاد شده از اشغال تروریست های داعش ۱۲۰ کیلومتر است که ارتش لبنان ۱۰۰ کیلومتر و نیروهای مقاومت ۲۰ کیلومتر از آن را آزاد کرده اند.

وی اظهار داشت: بیش از۲۷۰ کیلومتر از اراضی سوریه در قلمون غربی که تحت سیطره داعش بود، آزاد شده است و حدود ۴۰ کیلومتر از اراضی همچنان تحت اشغال داعش است.

تروریست ها در ۴۰ کیلومتری مرز لبنان و سوریه محاصره شده اند

نصرالله افزود: در حال حاضر عناصر مسلح داعش در مرکز منطقه عملیات گسترده در منطقه ای به مساحت ۲۰ کیلومتر در داخل خاک لبنان و ۴۰ کیلومتر در داخل خاک سوریه محاصره شده اند و ادامه عملیات در قلمون غربی و در ارتفاع معروف به «حلیمه قاره» جریان خواهد داشت که بخشی از این ارتفاع در لبنان و بخشی دیگر در سوریه واقع شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: در عملیات جرود عرسال ده ها تروریست مسلح کشته و یا زخمی شدند، در خاک سوریه دها نفر از آنها خود را تسلیم کردند و فرماندهی تروریست های داعش نمی خواهند عناصر آنها از نبرد سالم خارج شوند و می خواهند این عناصر در این نبرد کشته شوند.

وی در ادامه گفت: همه عوامل تحقق پیروزی برای ما وجود دارد و در حال حاضر تنها مسئله برای ما زمان این پیروزی است و نباید برای نبرد جرود عرسال از لبنان و سوریه سقف زمانی تعیین شود.

روشن شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده، نخستین بند مذاکره با داعش است

نصرالله عنوان کرد: در حال حاضر همزمان در دو جبهه فعالیت می شود، یکی میدان نبرد و دیگری مذاکره در داخل سوریه که درخواست فرماندهان عناصر مسلح است و هدف از مذاکره تحقق هدف مورد نظر که همان باقی نماندن عناصر داعش در جرود لبنان و سوریه، تعیین سرنوشت نظامیان لبنانی و بازگرداندن آنها به خانواده هایشان است و این یک تعهد اخلاقی در قبال آنها به شمار می رود.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: به اعتقاد من هر دو طرف سوری و لبنانی عملیات نظامی را ترجیح می دهند و علت آن نیز رویکرد و شیوه تفکر سرکرده های داعش و بی اهمیت بودن خون عناصر خود است، البته رهبران سوریه با مذاکره موافقت کرده اند و تمایل دارند که موضوع اینطور حل شود اما مسئله حل نخواهد شد مگر اینکه اینکه اهداف مورد نظر محقق شود. ارتش سوریه و حزب‌ الله به این مسئله پایبند هستند که اولین بند مذاکره با داعش، روشن شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده باشد.

وی خطاب به سرکرده های و تروریست های داعش گفت: تصمیم به نبرد قطعی و سرنوشت ساز است و نتیجه آن نیز قطعی خواهد بود و ما فرصت نداریم تا آن را از دست بدهیم.

نصرالله همچنین خطاب به لبنانی ها عنوان کرد: شما به سوی یک پیروزی بسیار بزرگ پیش می روید و باید به آن افتخار کنید.

قدرت مقاومت در لبنان موجب ناراحتی آمریکا است

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: تامین امنیت مرزهای لبنان با سوریه دستاورد بسیار بزرگی است و نباید اجازه داد مسائل حاشیه ای بر آن تاثیر بگذارد که در همین راستار سفارت آمریکا برخی رسانه ها را به علت اعلام همبستگی با حزب الله بعد از نبرد جرود عرسال تهدید کرد، البته قدرتمند ظاهر شدن مقاومت در لبنان باعث ناراحتی دولت آمریکا می شود.

وی ادامه داد: برخی رسانه که تسلیم شده اند، محبوبیت خود را از دست داده اند و یک سقوط اخلاقی و انسانی است.

نصرالله در پایان اظهار داشت: ما معتقدیم دستاورد بزرگی که به زودی تکمیل خواهد شد یکی از نتایج فوق العاده معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت و همچنین ارتش سوریه است و این همپوشانی در دو جبهه لبنان و سوریه باعث سریعتر محقق شدن پیروزی ها با کمترین هزینه شد، این از نتایج این معادله فوق العاده است و ما می خواهیم با پیروزی کامل آزادسازی مرزهای لبنان با سوریه به عنوان آزادسازی دوم برخورد شود و برای ما این پیروزی و آزادسازی مناطق اشغال شده به مثابه عید خواهد بود.

نظر شما