شناسهٔ خبر: 139777 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کرباسچی: با رای مجلس حجت بر دولت تمام شد

کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: امروز حجت بر دولت تمام شده چرا که هم مردم و هم مجلس به آنها رأی دادند.

به گزارش «نماینده»، غلامحسن کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی درباره پاسخ دولت به رأی اعتماد حداکثری نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی روحانی اظهار داشت: دولت باید تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات کشور بهتر از گذشته به کار ببرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: رئیس جمهور در زمان انتخابات وعده‌هایی داده و مردم نیز مطالباتی دارند که باید به بهترین نحو برآورده شود. همان گونه که رئیس جمهور اعلام کردند پس از کسب رأی اعتماد، وزرا یک فرصت بسیار خوب برای خدمت به ملت در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه وزرا تا چشم بر هم بزنند چهار سال گذشته است، گفت: امروز حجت بر دولت تمام شده چرا که هم مردم و هم مجلس به آنها رأی دادند، از امروز باید مسیر حل مشکلات کشور هموار شود و تلاش برای ایجاد هماهنگی با همه نهادها و مراکز تصمیم‌گیری در مورد مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی صورت گیرد تا مردم با وضعیت بهتری زندگی کنند.

کرباسچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا عدم انتخاب آقای بیطرف از سوی نمایندگان به عنوان وزیر نیرو جنبه سیاسی یا عملکردی دارد، گفت: من نمی‌دانم چه کسانی به وزیر پیشنهادی نیرو رأی ندادند اما در هر صورت این موضوع می‌تواند جنبه سیاسی هم داشته باشد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: آقای بیطرف سابقه فعالیت در گروه‌های اصلاح طلب را داشته و در کابینه رئیس دولت اصلاحات جزء نیروهای شاخص و فعال بوده است شاید به همین خاطر برخی‌ها که با مجموعه اصلاح طلب‌ها مشکل دارند به این وزیر رأی ندادند.

وی با بیان اینکه آقای بیطرف جزء مجریان طرح‌های بزرگ آبی در کشور بود، تصریح کرد:‌ ما در حوزه آبی در مناطق مختلف مشکلاتی داریم و ممکن است انگیزه‌های استانی در رأی نیاوردن وزیر نیرو دخیل باشد.

کرباسچی افزود: البته به نظر من دوستانی که در فراکسیون امید حضور دارند نیز همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص انجام ندادند، من حتی شنیده‌ام برخی از اعضای این فراکسیون به بیطرف رأی ندادند که اگر این گونه باشد ورای این موضوع که رأی ندادن حق نمایندگان است چنین برخوردی نوعی بی‌توجهی به تصمیم دولت و مجموعه فراکسیون امید مبنی بر استفاده از افراد معرفی شده است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: دوستان باید کمی هماهنگی و تلاش بیشتری می‌کردند تا آقای بیطرف که جزء نیروهای توانمند و صادق در کار کشور است رأی بیاورد.

وی درباره ایرادات برخی از نمایندگان به وزارت نیرو و ربط دادن آن به آقای بیطرف گفت: در معضل آب و مسائل زیست محیطی مربوط به سدها وزیر تصمیم گیرنده نیست بلکه مصوباتی در این موضوع دخیل هستند که یا در گذشته و یا در برنامه پنج ساله توسط مجلس مصوب شده است.

کرباسچی افزود: درست است که این مسائل عوارضی برای برخی مناطق ایجاد کرده است اما جزئی از سیاست‌های کلان کشور هستند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در بخش پایانی سخنان خاطرنشان کرد: ما باید به مسائل کمبود آب و اشکالات زیست محیطی توجه بیشتری کنیم و طرح‌های مطالعه شده ارائه دهیم تا مشکل حل شود، ما نباید چنین مسائلی را به شخص خاصی نسبت دهیم.

نظر شما