شناسهٔ خبر: 139366 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در گفتگو با «نماینده»:

وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به گذشته افت کرده است

همایون هاشمی هاشمی در واکنش به انتخاب مجدد ربیعی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در مورد شخضص وزیر هیچ موضعی ندارم اما نباید از این موضوع غافل شد که نسبت به گذشته شرایط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افت کرده و این امر بر اساس آمار و موارد عینی در جامعه مشهود است

همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در گفتگو با خبرنگار «نماینده» اظهار داشت: یکی از اشتباهات تاریخی در گذشته این بود که بخش رفاه کشور با بخش کار و تعاون ادغام شد به همین دلیل هر سه واحد آسیب دید و یک سردرگمی، اغتشاش و بی قاعدگی در کارها دیده می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماهیت این سه بخش به گونه ای است که به یکدیگر کمک می کنند تصریح کرد: این سه بخش تعاریف کاملا جداگانه ای دارند و می توانند جدا از هم باشند و در خیلی از کشورها هم این ۳ بخش از هم جدا هستند و با ویژگی های خاص خود با انها رفتار می شود.

وی افزود: تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند حمایت دولت است و دولت باید پای کار بیاید چرا که نمونه ناکارآمدی این ۳ بخش در سطح اجتماع در قالب آسیب های اجتماعی دیده می شود و در پی آن هر روز شاهد رشد آماری مثل طلاق، فقر، اعتیاد، بیکاری و ...هستیم و نمی دانم چرا دولت در این بخش احساس نگرانی نمی کند و موضوع را جدی نگرفته است؟

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه نهفته است تاکید کرد: این وزارتخانه به فردی نیازمند است که به قول معروف پاشنه کشیده باشد و همراه با یک تیم منسجم و متخصص شبانه روزی کار کند.

این نماینده مجلس در ادامه خطر نشان کرد: وزیر مربوط به این وزارتخانه باید برای بخش های مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یک چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کند به عنوان مثال برای رفع معضلی مثل بیکاری باید یک افق ۲ ساله در نظر بگیرد و به مجلس برنامه دهد تا این مشکل در یک بازه زمانی به حداقل برسد اما متاسفانه چنین افقی وجود ندارد. بنابراین بسیاری از تلفات اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از همین غفلت و ناکارآمدی سیستم های رفاهی اجتماعی است و کسی برای رفع آن هیچ برنامه ای ارائه نمی دهد.

وی در واکنش به انتخاب مجدد ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مورد شخضص وزیر هیچ موضعی ندارم اما نباید از این نکته غافل شد که نسبت به گذشته شرایط  وزارت کار و رفاه اجتماعی افت کرده و این امر بر اساس آمار و موارد عینی در جامعه مشهود است اگر نسبت به این مشکلات شخص وزیر به هر دلیل پاسخگو نیست حداقل شخص رئیس جمهور پاسخگو باشند و برای دو سال آینده چشم اندازی معرفی کنند که بر اساس آن بدانیم  شاخص ها و اعداد و ارقام قرار است به جهت مثبت جا به جا شوند.

نظر شما