شناسهٔ خبر: 139155 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۹۰ درصد قراردادهای کار "موقت" است

وزارت کار معاون وزیر کار گفت: در بحث امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری باید به یک نقطه مشترک و نقطه تعادل بین شرکای اجتماعی دست یابیم تا در نهایت بتوان به یک جمع بندی در زمینه ساماندهی قراردادهای موقت برسیم.

به گزارش «نماینده» احمد مشیریان معاون وزیر کار در نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و تولید که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: سقف زمانی قراردادهای موقت کار در برخی کشورها دو تا پنج سال و در برخی از کشورهای دیگر تا ۱۰ سال نیز تعیین شده، اما متاسفانه در کشور ما هیچ مدت زمان و سقفی برای قراردادهای موقت تعیین نشده است.

معاون وزیر کار با تأکید بر اینکه "باید به ساماندهی قراردادهای موقت کار در کشور برسیم"، گفت: در بحث امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری باید به یک نقطه مشترک و نقطه تعادل بین شرکای اجتماعی دست یابیم تا در نهایت بتوان به یک جمع بندی در زمینه ساماندهی قراردادهای موقت برسیم.

وی افزود: نبود امنیت شغلی در نهایت می تواند در کاهش نرخ بهره وری نیروی کار موثر باشد و در حالی که برای تولید و اشتغال بی شک نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستیم، افزایش بهره وری نیروی کار و افزایش امنیت شغلی در رسیدن به نقطه مطلوب کسب و کار در کشور موثر است.

مشیریان با بیان اینکه "هم اکنون بیش از ۹۰ درصد قراردادهای کار موقت هستند"، گفت: اگر بتوانیم به یک نقطه تعادل در حوزه امنیت در سرمایه گذاری و قراردادهای کار برسیم می توانیم مدعی باشیم که بازار کار انعطاف پذیر شده است.

نظر شما