شناسهٔ خبر: 139022 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ساخت ۷۰ پروژه شهری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به انجام ۹۰ پروژه شهری توسط این قرارگاه از پایان ۷۰ پروژه انجام شده خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا صبح امروز در آیین بهره‌برداری بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه در غرب تهران با اشاره به نامگذاری این بزرگراه به نام شهید حسین همدانی گفت: شهید همدانی دارای ویژگی‌های خاصی بود و نسبت به زیرمجموعه‌های خود بسیار رئوف و مهربان و نسبت به بالادستان خود بدون گذشت و اغماض بود و این خصوصیت را امروز بسیاری از مسئولان ندارند.

وی در ادامه معضل زیست‌محیطی و آلودگی و ترافیک شهر تهران را بسیار جدی دانست و گفت: تهران یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است و توسعه در شهر و حاشیه آن به صورت نامتقارن انجام شده است که برخی از این توسعه نامتقارن هم به علت ضعف مدیریت بوده است.

عبداللهی تجمیع امور اداری در شهر تهران و اجبار شهروندان برای مراجعه به شهر تهران جهت رفع مشکلات اداری خود را یکی از دلایل گسترش ترافیک در شهر تهران عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در ادامه به برخی فعالیت‌های این قرارگاه پرداخت و گفت: بالغ بر ۹۰ پروژه در شهر تهران توسط این قرارگاه انجام شده که از این میان ۷۰ پروژه به پایان رسیده و ۲۰ پروژه در حال انجام است، پروژه‌های پل صدر، تونل نیایش، کاروانسرای سنگی از جمله این پروژه‌ها بوده است. از این ۹۰ پروژه حدود ۵۰ کیلومتر تونل شامل تونل‌های بزرگراهی و مترویی و ۷۲ کیلومتر پل و  روگذر بوده است و همچنین ۸۰ کیلومتر احداث بزرگراه که مجموعه این کارها بسیار سنگین بوده است  و در شرایط سخت و با وجود ترافیک در سطح تهران واطراف پروژه‌ها به انجام رسیده است.

وی همچنین خطاب به شورای شهر پنجم و مدیریت شهری جدید که در آینده عهده‌دار امور شهر خواهد بودف از آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای ارائه خدمات عمرانی به شهروندان خبر داد.

نظر شما