شناسهٔ خبر: 138945 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

واکنش نماینده اصلاح طلب به چینش کابینه دوازدهم/ «روحانی» باز نگری کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با «مایوس‌کننده» خواندن اخبار مربوط به کابینه دوازدهم، خواستار معرفی وزرایی با رویکرد گفتمانی مشخص شد و تاکید کرد نمی‌توان از وزرای غیرگفتمانی انتظار معرفی مدیران اصلاح‌طلب داشت.

به گزارش «نماینده»، جلال میرزایی با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره عدم تحقق خواست و مطالبه‌های عموم رای‌دهندگان و جریان اصلاحات درتشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: اگر به اخباری که از ترکیب کابینه آینده منتشر می‌شود، با نگاه اصلاح‌طلبی و حامیان آقای روحانی در انتخابات بنگیریم، تا حدودی مایوس‌کننده است.

او با بیان این‌که اخبار و گمانه‌زنی‌ها در ارتباط به وزرای مدنظر روحانی در تشکیل کابینه دوازدهم مایوس کننده است، گفت: رییس‌جمهوری در ایام رقابت‌های انتخاباتی تصریح کردند که مطالبات مردم و جریان اصلاحات را درنظرمی‌گیرند. آقای روحانی همچنین درمراسم تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی نیز به‌صراحت گفتند که مردم انتخاب کردند که چه‌کسانی در مدیریت کشور باید حضور داشته باشند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس دهم اضافه کرد: این سخنان روحانی علائمی بود که در میان عموم مردم و نخبگان سیاسی خوش‌بینی ایجاد کرد که کابینه‌ای توانمند تشکیل شود و همچنین وزرایی معرفی شوند که به‌لحاظ گفتمانی مواضع مشخص داشته باشند و بتوانند پیگیر مطالبات مردم باشند و در مقاطع بحرانی نیز این کابینه بتواند انسجام خود را حفظ کند.

میرزایی با ابراز نگرانی نسبت به عدم تحقق مطالبات مردم و حامیان روحانی در تشکیل کابینه خاطرنشان کرد: آن‌چه در تشکیل کابینه شاهد هستیم و آن‌چه رخ می‌دهد تا حدودی نگران‌کننده است. وقتی کابینه‌ای شکل بگیرد که به‌لحاظ گفتمانی انسجام لازم را نداشته باشد، در مواجه با مشکلات و در مقاطع بحرانی منسجم عمل نخواهد کرد.

وی گفت: پیشهادم این است که باتوجه به بازخوردهای عمدتاً منفی که در پی معرفی گزینه‌های احتمالی وزرای پیشنهادی در جامعه شاهد بودیم، آقای روحانی در این رویکرد خود در معرفی کابینه بازنگری کند.

نظر شما