شناسهٔ خبر: 138365 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با«نماینده» اعلام شد:

جدیدترین خبر از بررسی پرونده تحصیلی«فریدون» در خانه ملت

فریدون2 دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تشریح آخرین وضعیت پرونده تحصیلی«فریدون» در خانه ملت پرداخت.

گروه سیاست «نماینده» - حسین فریدون در سال ۹۳ طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل در این دانشگاه  به تحصیل بپردازد.

خبرگزاری تسنیم، تیرماه سال ۹۵، با انتشار این خبر اعلام کرده بود:شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا به جد با این مسئله مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.  

امّا حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد.

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در "پردیس دانشگاه شهید بهشتی" به تحصیل بپردازد.

پس از طرح موضوع تخلف تحصیلی حسین فریدون، کمیته‌ سه‌ نفره‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات متشکل از محمد قمی، سید محمدجواد ابطحی و کارن خانلری برای بررسی حواشی مطرح شده پیرامون نحوه قبولی و ادامه تحصیل حسین فریدون در دوره دکتری روابط بین‌الملل پردیس بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد؛  قرار بود گزارش این کمیته،  در کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شود.

محمد قمی نماینده اصلاح‌طلب مجلس که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: به دلیل تأثیرگذاری این گزارش بر رأی آقای روحانی، گزارش کمیته تا پیش از انتخابات قرائت نمی‌شود.

"فعالیت کمیته تعیین شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کجا انجامید؟ و قرار است گزارش این کمیته چه زمانی به کمیسیون ارائه شود؟ "

حجت الاسلام علیرضا سلیمی"دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس" در گفتگو با «نماینده» ، به این پرسش پاسخ می دهد و می گوید:کمیته، هنوز گزارشی به کمیسیون ارائه نکرده است، امروز(سه شنبه عصر) با هیئت رئیسه کمیسیون آموزش درباره همین موضوع بحث و بررسی کردیم و مقرر شد به زودی در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فرصت کمیته تمام شده است در خصوص اینکه"چه زمانی گزارش خود را به کمیسیون ارائه خواهند کرد؟ "، افزود: فکر می کنم دو، سه هفته آینده قطعی شود و گزارش ارائه شود.

دبیرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت: ان شاءالله به زودی گزارش به کمیسیون داده می شود و ما هم گزارش ارائه شده را منتشر می کنیم.

نظر شما