شناسهٔ خبر: 138199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مقام آمریکایی: روسیه پایبندی ایران به آتش‌بس جدید سوریه را ضمانت کند

کنگره آمریکا یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، بعد از توافق مسکو و واشنگتن بر سر اعلام آتش‌بس جدید در جنوب غرب سوریه گفت انتظار می‌رود روسیه پایبندی ایران به این توافق را ضمانت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، بعد از توافق مسکو و واشنگتن بر سر اعلام آتش‌بس جدید در جنوب غرب سوریه گفت انتظار می‌رود روسیه پایبندی ایران به این توافق را ضمانت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تماسی با ایران درباره این توافق بر سر سوریه صورت گرفته است گفت: «درباره ایران و نیروهای نیابتی آنها- این انتظار وجود دارد که روس‌ها از نفوذ خود برای ضمانت پایبندی آنها به آتش‌بس استفاده کنند.»

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده، در بخش دیگری از این نشست توجیهی مدعی شد که آمریکا درباره نقش ایران به عنوان ضامن فرایند آستانه نگرانی‌ دارد.

«رکس تیلرسون» و «سرگئی لاوروف»، وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز جمعه اعلام کردند که دو کشور به توافقی برای برقراری آتش‌بس در جنوب غرب سوریه از روز یکشنبه دست پیدا کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «این (توافق) نخستین نشانه‌ای است که ثابت می‌کند ایالات متحده و روسیه می‌توانند با یکدیگر در رابطه با سوریه همکاری کنند.»

دونالد ترامپ پیش از این دیدار گفته بود که دنبال راه‌هایی برای همکاری با ولادیمیر پوتین در سوریه است.

نظر شما